Delikatne zmiany stylistyki nadwozia, podkreślone wykonanymi całkowicie w technologii LED reflektorami, nadają mu jeszcze bardziej charakterystyczny wygląd. Materiały, takie jak pikowana skóra czy bogate dębowe inkrustacje uwydatniają wnętrze już dziś uważane za najbardziej luksusowe w klasie, a ich kulminacja występuje w wersji Portfolio.
To tradycyjne rzemiosło dopełnia najnowocześniejsza technologia, w tym nowy system multimedialny. InControl Touch Pro oferuje takie funkcje, jak zaawansowany układ nawigacyjny czy 1300-watowy cyfrowy system audio Meridian.
Wrażenia z jazdy są lepsze niż kiedykolwiek dzięki wysokoprężnemu silnikowi V6, który oferuje większą moc i wyższy moment obrotowy oraz niższe zużycie paliwa i emisję CO2, a także elektrycznemu wspomaganiu układu kierowniczego, który umacnia reputację Jaguara dotyczącą niezrównanej zwinności i szybkości reakcji.
Nowy XJ posiada większą, ustawioną bardziej pionowo kratkę wlotu powietrza do chłodnicy, a wyprofilowane chromowane ostrza w zewnętrznych wlotach powietrza podkreślają dojrzały i prestiżowy charakter samochodu.
Wykonane całkowicie w technologii LED reflektory akcentują „poczwórne lampy” — element stylistyczny, który wyróżnia sportowe sedany Jaguara. Górna część lamp LED obsługuje światła mijania oraz funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów. Dolna część obsługuje światła drogowe, a przy prędkości poniżej 40 km/h funkcję statycznego doświetlania zakrętów, która zapewnia lepsze oświetlenie np. podczas skrętu na skrzyżowaniu.
Reflektory LED dostarczają też światło o temperaturze barwy bliższej światłu słonecznemu niż lampy biksenonowe, poprawiając widoczność i komfort kierowcy, a także są bardziej energooszczędne. Podwójne światła do jazdy dziennej typu „J-Blade” wyróżniają model XJ, jak przystało na jego status w gamie limuzyn Jaguara.
Na tylnym zderzaku pojawił się czarny pas o wysokim połysku uzupełniony cienką chromowaną wstawką. Wygląd dopełniają nowe tylne lampy w technologii LED oraz owalne końcówki wydechu.
Niezrównany design wnętrza modelu XJ został wyniesiony na nowy poziom. Stało się ono tak luksusowe, że dawne wykończenie Portfolio jest teraz wykorzystywane w modelu Premium Luxury. Nowa wersja Portfolio zostaje wzbogacona o pikowane skórzane siedzenia Soft Grain z przeszyciem w kształcie rombu i gofrowanymi zagłówkami, a także wzorzystą hebanową okleinę.
Model R-Sport, który zastępuje wersję Supersport, zyskuje nowe progi boczne, trzyczęściowy spojler zderzaka przedniego, boczne wloty powietrza oraz tylny spojler. Krata wlotu powietrza do chłodnicy, tylny pas oraz listwy okienne otrzymują czarne wykończenie o wysokim połysku. Felgi Venom mają średnicę 20 cali. We wnętrzu pojawiły się sportowe siedzenia, kierownica i nakładki progowe R-Sport, podsufitka Jet oraz wykończenie w kolorze fortepianowej czerni.
Dostępne wersje
Gama nowego Jaguara XJ obejmuje następujące wersje: XJ Luxury, XJ Premium Luxury, XJ Portfolio oraz XJ R-Sport.
W skład gamy jednostek napędowych wchodzą: 3-litrowy diesel V6 o mocy 306 KM z przekładnią automatyczną i tylnym napędem; 340-konna jednostka benzynowa V6 z napędem na tylną oś lub AWD oraz przekładnią automatyczną, a także 5-litrowy silnik benzynowy V8 o mocy 550 KM, ze skrzynią automatyczną i napędem na tył.