Podobnie jak w latach poprzednich większość produktów motoryzacyjnych z Polski trafiła do odbiorców w krajach Unii Europejskiej – 78,6 proc. Eksport poza Unię wzrósł o ok. 12 proc. do poziomu 3,66 mld euro. Niezmiennie największym odbiorcą pozostają Niemcy, do których trafiło prawie 32 proc. polskiego eksportu motoryzacyjnego ogółem.
Według danych za 11 miesięcy 2014 r. asortymentowo największy udział w eksporcie polskiej branży motoryzacyjnej utrzymują części i akcesoria motoryzacyjne. W ciągu jedenastu miesięcy 2014 r. ich eksport wzrósł do 7,3 mld euro, co stanowi wzrost o 8,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2013 r.
W roku 2014 na eksport trafiło 98,2 proc. polskiej produkcji samochodów osobowych i 98,7 proc. polskiej produkcji lekkich samochodów dostawczych. Eksportowane samochody przeznaczane były głównie na rynki Niemiec (23,5 proc.), Włoch (17,6 proc.), Wielkiej Brytanii (16,2 proc.), Francji (8,0 proc.) i Turcji (5,4 proc.).
Warty odnotowania jest nadal stosunkowo wysoki, ponad 11 proc., udział silników wysokoprężnych w eksporcie przemysłu motoryzacyjnego w okresie styczeń-listopad 2014 r. Eksport tej grupy wzrósł o 1,3 proc. do poziomu prawie 2 mln euro.