Rok temu, debiutujące wówczas nowe Audi R8 LMS, wygrało 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Zwycięstwo auta typu GT3 zapoczątkowało pełen sukcesów rok Audi Sport. Cztery pierścienie postanowiły uhonorować Audi R8 LMS, wprowadzając na rynek limitowaną serię „selection 24h”. Samochód ten, to hołd dla 323 zwycięstw tego modelu w różnych wyścigach rozgrywanych od 2009 roku.

Ograniczona do 24 egzemplarzy seria specjalna „selection 24h”, powstała na bazie Audi R8 Coupé V10 plus. Jego centralnie montowany silnik V10 o pojemności 5,2 litra, rozwija moc 449 kW (610 KM) i od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 330 km/h. Audi R8 Coupé V10 plus jest najszybszym i jednocześnie najmocniejszym modelem seryjnym w historii koncernu z Ingolstadt. Na nowo zaprojektowany i zbudowany napęd quattro zmiennie rozdziela moc między kołami obu osi. Zawieszenie, koncepcja aerodynamiki „dociskająca” pojazd do jezdni oraz koncepcja wskaźników i obsługi w skład której wchodzi m.in. Audi virtual cockpit, inspirowane są rozwiązaniami stosowanymi w sportach motorowych. Skąd to pokrewieństwo? Druga generacja modelu R8 i samochód wyścigowy typu GT3, Audi R8 LMS, powstawały właściwie równocześnie. W wyniku ścisłej współpracy inżynierów, startujących w wyścigach kierowców oraz konstruktorów, obydwa modele mają wyraźnie lepsze osiągi.

Sucha masa Audi R8 Coupé V10 plus to 1454 kilogramy. Jego multimateriałowa karoseria waży zaledwie 200 kilogramów. Kombinacja aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) stosowana w Audi Space Frame, daje zupełnie nową jakość odnoszącą się do ciężaru, sztywności i zachowania pojazdu podczas zderzenia.

W skład pakiet technicznego edycji specjalnej „selection 24h” wchodzą: dynamiczny układ kierowniczy, adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride oraz światła laserowe Audi. Trójkolorowa karoseria o barwie podstawowej „szary Suzuka” z elementami w kolorach „czarny Mythos” i „czerwony Misano”, przywodzi na myśl zwycięskie Audi R8 LMS.

Przedni spoiler, obudowy lusterek zewnętrznych, pokrywa komory silnika, tylny spojler oraz dyfuzor, wyprodukowano z lakierowanego na wysoki błysk włókna węglowego. Z takiego samego materiału zrobiono również tzw. „sideblades” pokrywające boczne wloty powietrza. Na nich umieszczono matowe logo z napisem „R8 24h”. Wyloty sportowego układu wydechowego mają czarne osłony. Również dwudziestocalowe, odlewane z aluminium dziesięcioszprychowe koła o stylistyce litery Y, pokryte są błyszczącym lakierem „czerń antracytowa”. Wnętrze pojazdu zachwyca w pełni skórzaną tapicerką w kolorze szarym Rotor. Podsufitkę pokryto alcantarą. Obszar w którym znajduje się Audi virtual cockpit oraz wyloty wentylacji wykonane są z błyszczącego CFRP. Z tego samego materiału zrobiono podświetlane listwy progowe, na których znajdziemy numery samochodów limitowanej serii – od 1 do 24. Stworzone specjalnie na potrzeby tego modelu specjalne lampki zamontowane w drzwiach, po otwarciu pojazdu wyświetlają na ulicy logo Audi R8.

Edycja specjalna Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h”, jest hołdem dla wielkich sukcesów Audi w wyścigach długodystansowych. Ich przykładem są zwycięstwa  w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.  Na przestrzeni minionych 15 lat, cztery pierścienie triumfowały w nim 13 razy. Pierwsze pięć z nich za sprawą prototypu R8, dawcy nazwy dla seryjnego samochodu sportowego. W roku 2009 po raz pierwszy ujrzeliśmy na torze samochód wyścigowy typu GT3: Audi R8 LMS. Od tamtej pory auto to wygrywało ponad 300 razy, między innymi w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, w Spa-Francorchamps, Zolder i w Dubaju. Na swym koncie ma również triumf w swej klasie na torze w Daytona. W roku ubiegłym nowa generacja modelu Audi R8 LMS, debiutując w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, od razu odniosła spektakularne zwycięstwo.

Audi R8 „selection 24h” będzie można po raz pierwszy zobaczyć w paddoku Audi podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring.

 

Audi