Aviva ma propozycję dla ponad 70% polskich kierowców jeżdżących bez autocasco – AC na godziny, dostępne przez aplikację na smartfony. Jak informuje firma, to nowy standard w ubezpieczeniach, który wprowadzony został pod nową marką – TERAZ by Aviva.
Ponad 70% polskich kierowców jeździ bez autocasco, czyli ponosi pełne ryzyko uszkodzenia, zniszczenia lub kradzieży auta. Większość z nich nie decyduje się na zakup AC ze względu na wysoką składkę, i poprzestaje na obowiązkowym OC.
Sześciu na dziesięciu Polaków ma samochód osobowy – dwa razy więcej niż w 2005 r. Masowo jeździmy autami na weekendy, urlopy i wakacje w kraju i za granicą. Odwiedzamy rodzinę i przyjaciół. Pożyczamy samochody swoim dzieciom i znajomym. W takich sytuacjach, które zwykle mają miejsce kilka razy w roku, pojazd jest narażony na większe ryzyko. Okres zwiększonego ryzyka trwa kilka godzin, kilka dni, albo 2-3 tygodnie w przypadku wyjazdów wakacyjnych.
Zobacz też:
– Statystycznie w Polsce jeździ więcej aut niż w dużo bogatszych od nas krajach, takich jak Niemcy czy Francja. Samochód jest elementem prestiżu i statusu społecznego w niemal każdej grupie wiekowej, włączając w to najmłodszych kierowców. Zakup samochodu jest jedną z pierwszych, ważnych decyzji zakupowych w dorosłym życiu, a przyzwyczajenie do korzystania z auta, względem innych środków transportu, jest wśród Polaków bardzo duże. Dla części osób, które podróżują autem w bardzo długie trasy, podróż samochodem jest najtańszą i z tego powodu najchętniej wybieraną opcją, a innym kojarzy się z niezależnością i wolnością – mówi dr Tomasz Sobierajski, socjolog Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Zwyczaje zakupowe w usługach ubezpieczeniowych?
Zmieniają się też zwyczaje zakupowe. Chcemy płacić tylko za to, czego faktycznie potrzebujemy, bez sztywnych umów i „pustych przebiegów”. Porównujemy możliwości (zwykle online), liczymy pieniądze i korzyści. Kupujemy „tu i teraz” – na przykład video on demand, gry, usługi telekomunikacyjne.
Większość z nas nie rozstaje się ze swoim smartfonem, który jest dla nas bankiem, mapą, oknem na świat, „bramką do sklepów” i usług. Ok. 64% z nas robi zakupy online. W I kwartale 2019 r. Polacy przeprowadzili ok. 100 mln transakcji mobilnych – dwa razy więcej niż rok temu. Technologie mobilne pomagają przełamywać bariery informacyjne i zakupowe, a także otwierają dla nowych nabywców dotychczas niedostępne usługi.
– Jesteśmy coraz bardziej mobilni. Cenimy bezpieczeństwo i wygodę oraz szybki dostęp. Jadąc na urlop z rodziną czy znajomymi nie chcemy, aby zepsuł nam go problem z autem. Do dziś nie było innej możliwości ubezpieczenia niż autocasco ze składką na cały rok. Jako pierwsi wprowadzamy AC na godziny, które można rozszerzyć o assistance. Dajemy to ubezpieczenie kierowcom do ręki w formie aplikacji na smartfony do natychmiastowego wykorzystania. Ubezpieczenia na czas to nowy standard w branży, więc zdecydowaliśmy się na nową markę – TERAZ by Aviva – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.
Wyjazd na majówkę z kilkugodzinnym AC, to już możliwe
Rozwiązanie zostało dobrze ocenione przez uczestników badań, przeprowadzonych przez Instytut Kantar Millward Brown. 66% ankietowanych wyraziło zainteresowanie pobraniem aplikacji, 92% uznało, że TERAZ jest dopasowane do ich potrzeb, a 93% – że wyróżnia się na tle konkurencji.
– Jest to propozycja dla kierowców, którzy kilka razy w roku wyjeżdżają w podróż i chcą się czuć bezpiecznie. Zarówno dla rodzin, jak i ludzi młodych, podróżujących ze znajomymi. Chcemy poszerzyć rynek AC o dużą grupę nowych klientów, dla których polisa na cały rok nie jest rozwiązaniem. Tym, którzy dużo jeżdżą i chcą pełnej ochrony przez cały czas, proponujemy pakiet z rocznym AC. Nie namawiamy kierowców do zmiany całorocznego autocasco na nowy produkt. Z tych samych powodów ubezpieczenia na czas przez smartfon nie są konkurencją dla kanału agencyjnego i directu – podkreśla Adam Uszpolewicz.
Najważniejsze fakty o ubezpieczeniu AC na godziny poprzez aplikację TERAZ:
- można ubezpieczyć samochód osobowy, terenowy lub van na czas od 3 godzin do 30 dni
- wiek samochodu – do 15 lat, a wartość – do 100 tys. zł
- działa nie tylko w Polsce, ale w całej Europie (z wyłączeniem Rosji, a w przypadku kradzieży również z wyłączeniem Białorusi, Ukrainy i Mołdawii)
- chroni jak normalne AC
- AC można rozszerzyć o assistance (m. in. auto zastępcze na 7 dni, holowanie po wypadku lub awarii do serwisu Avivy lub miejsca wskazanego do 200 km)
- aplikację TERAZ można bezpłatnie pobrać z Google Play i AppStore
- szybka wycena po zeskanowaniu kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego
- uśredniona składka za 6 godzin ubezpieczenia w kraju dla 10 najpopularniejszych samochodów wyniesie od 27 do 38 zł, a za granicą – od 42 do 67 zł; klient bezszkodowy zapłaci mniej, szkodowy – więcej
- płatność kartą
- szkodę można zgłosić również z poziomu aplikacji
- nie trzeba niczego drukować – polisa, OWU i niezbędne informacje są dostępne w aplikacji
- nie można ubezpieczyć auta zarejestrowanego na firmę ani sprowadzonego z USA lub Kanady
Koncepcję ubezpieczenia na czas, aplikację TERAZ i model dystrybucji stworzył wewnętrzny zespół specjalistów w Avivie.
Kampania reklamowa
Kampania nowej oferty pod marką TERAZ by Aviva rusza 18 czerwca. Obejmie telewizję, radio, Spotify, VoD, outdoor (billboardy przy autostradach i drogach szybkiego ruchu), w internecie (m. in. strona www.teraz.pl) i media społecznościowe oraz współpracę z influencerami.
– Stawiamy na komunikację, która w
nieszablonowy, humorystyczny sposób opowiada o nowej marce
i ubezpieczeniu. W spotach przedstawiamy historie osadzone w realnym świecie,
ale z przymrużeniem oka. Dzięki temu chcemy wyróżnić się na rynku z naszą
niestandardową ofertą – mówi Łukasz Wyrzykowski, senior brand manager w
Avivie.
Markę, jej strategię oraz kreacje reklamowe stworzyła agencja FCB Bridge2Fun, która wygrała przetarg na ten projekt. Planowanie mediów: Spark Foundry. Produkcja spotów: Papaya Films. Za działania w social media odpowiada Nieagencja.