Audi nadal na wznoszącej fali: oddając w listopadzie do rąk klientów blisko 147 750 pojazdów (+1 procent), cztery pierścienie potwierdziły dobre wyniki sprzedaży z porównywalnego okresu roku ubiegłego. W Europie, pomimo wymiany modelowej swojego bestsellera Audi A4, koncern z Ingolstadt zwiększył sprzedaż aż o 6 procent, do 62 300 egzemplarzy. Od początku roku, na zakup Audi zdecydowało się ok. 1,64 mln klientów na całym świecie, co daje wzrost o 3,4 procent. Polscy klienci zarejestrowali w listopadzie o 35 % więcej samochodów niż w analogicznym okresie roku minionego i tym samym wielkość sprzedaży po jedenastu miesiącach była wyższa niż w całym 2014 roku.
„Biorąc pod uwagę wyjątkową sytuację w Chinach i fakt zakończenia sprzedaży pierwszej generacji Q7 w USA, jesteśmy zadowoleni z ilości samochodów sprzedanych w listopadzie“ – mówi Dietmar Voggenreiter, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Utrzymujący się wysoki popyt na samochody marki Audi w Europie oraz duża globalnie ilość zamówień, pozwalają nam z optymizmem spoglądać na nadchodzące miesiące.“
Wzrost sprzedaży w Europie napędzany był przede wszystkim popytem na najnowsze modele z Ingolstadt. Sprzedaż Audi Q7, którego kolejna generacja pojawiła się na rynku latem, osiągnęła w listopadzie prawie 3300 egzemplarzy. Również sprzedaż Audi TT na Starym Kontynencie, w ubiegłym miesiącu wyraźnie wzrosła. Na jego kupno zdecydowało się 1550 klientów, co przełożyło się na wzrost o 83,5 procent. Rok po wejściu na rynek, świetnie wypada bilans sprzedaży Audi A3 e-tron. Model ten zajął najlepsze miejsce wśród samochodów z napędem elektrycznym w segmencie aut kompaktowych premium w Europie Zachodniej. W Norwegii i w Holandii, co czwarty klient Audi wybrał ten właśnie pojazd. Łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi w Europie od początku roku wzrosła o cztery procent i wyniosła 742 300 egzemplarzy.
Wśród dużych rynków europejskich, w listopadzie największym przyrostem może pochwalić się Hiszpania. 3349 wprowadzonych na rynek aut, pozwoliło Audi zanotować wzrost o 35,2 procent. Od początku roku, sprzedaż koncernu wzrosła w Hiszpanii o 14,2 procent (41 696 sprzedanych egzemplarzy). W listopadzie, obok Włoch (+18,5 procent, 4689 samochodów) i Francji (+3,9 procent, 4963 auta), także na niemieckim, rodzimym rynku Audi zanotowało dalsze zwiększenie sprzedaży. Do rąk klientów oddano tam 21 605 samochodów, czyli o 8,6 procent więcej niż przed rokiem. Należy zauważyć, że na niemieckim rynku, od stycznia sprzedaż rosła systematycznie, co miesiąc. Od początku roku, cztery pierścienie sprzedały w Niemczech 252 976 nowych aut (wzrost o 5 procent).
Bardzo dobrze rozwija się sprzedaż w Polsce. Po listopadzie zanotowano 7042 (2014: 6142 samochody) dostarczonych do klientów samochodów. Oznacza to wzrost od początku roku o 14,6 %. W samym tylko listopadzie do rąk nabywców trafiło 659 pojazdów (+35%).
Na kontynencie amerykańskim, wzrost zauważyć było można przede wszystkim w Meksyku (+21,2 procent, 1243 egzemplarzy) i w Brazylii (+13,6 procent, 1427 samochodów). Ponownie wyraźnie poprawiono tu wynik sprzed roku. W USA, mimo dobrowolnego, czasowego wstrzymania sprzedaży modeli z silnikami wysokoprężnymi, Audi utrzymało wysoki poziom sprzedaży z porównywalnego miesiąca poprzedniego roku, co dało wzrost o 0,4 procenta (16 700 aut). Ponadto, duży wpływ na sytuację w Stanach Zjednoczonych miało zakończenie sprzedaży poprzedniej generacji modelu Q7, którego najnowsze wcielenie pojawi się na amerykańskim rynku w styczniu. Przez jedenaście miesięcy tego roku, sprzedaż Audi of America podskoczyła o 11,7 procent (181 803 auta).
Również w Chinach Audi trzyma się swej długofalowej strategii rozwoju zorientowanej na zysk i zadowolenie klienta. W listopadzie, do rąk klientów przekazano tam 49 519 samochodów. 5,8 procent mniej niż w listopadzie 2014, w którym wpływ na sprzedaż miało wejście na rynek produkowanego lokalnie modelu A3 Limousine. Łącznie, od początku roku, w Państwie Środka sprzedano 510 692 egzemplarze samochodów marki Audi i zanotowano spadek o 1,1 procent.