Według raportu PwC „Polacy na zakupach – 5 filarów nowoczesnego handlu”, 36% badanych oczekuje dostawy następnego dnia po złożeniu zamówienia, a dla 35% akceptowany jest dwudniowy czas doręczenia. Tego samego dnia zakupy chciałoby otrzymać 11% ankietowanych. Polacy gotowi są także zapłacić więcej za szybszy proces dostawy, co deklaruje 40% respondentów, którzy chcieliby mieć pewność, że przesyłka dotrze do nich w dniu zamówienia, a 25% jest gotowa ponieść dodatkowy koszt, by otrzymać przesyłkę na drugi dzień.
– Coraz większa popularność zakupów online wynika m.in. ze zmieniającego się stylu życia Polaków, którzy funkcjonują coraz szybciej i intensywniej. Część zakupów realizowana jest zatem przy okazji, w wolnej chwili przy użyciu komputera lub coraz częściej smartfona. Konsumenci oczekują, że zakupy zostaną dostarczone szybko i bezpiecznie, co gwarantują im firmy kurierskie. 36% ankietowanych badania PwC oczekuje dostawy już następnego dnia od nadania. DPD Polska oferuje swoim klientom wartość dodaną – oprócz szybkiej przesyłki, odbiorca dostaje informację o planowym przedziale czasowym doręczenia z możliwością zmiany terminu (Predict). Dzięki temu, że konsument otrzymuje również numer telefonu do kuriera, dostawa staje się elastyczna i dostosowana do wymagań odbiorcy – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.