Targi organizowane z myślą o biznesie, jak również osobach interesujących się nowościami na rynku, cieszą się dużym zainteresowaniem. Jak wynika z raportu Polskiej Izby Przemysłu Targowego, w Polsce co roku ma miejsce ponad 200 wydarzeń, w których bierze udział blisko 30 tys. wystawców i ponad 1,3 mln zwiedzających. Dlaczego targi cieszą się taką popularnością i czy obecność firm na takich wydarzeniach powinna być obowiązkowa?
Mimo intensywnego rozwoju nowych technologii, a także digitalowych narzędzi marketingowych, targi nadal stanowią jedno z najbardziej efektywnych narzędzi promocyjnych. Podpowiadamy, dlaczego przedsiębiorcy powinni rozważyć udział w targach i jak korzystnie może wpłynąć to na promocję ich biznesu.
Odpowiednie miejsce na networking
Targi to przede wszystkim idealne miejsce do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, a także wymiany doświadczeń. Odwiedzają je osoby związane z rynkiem, dlatego takie wydarzenia stanowią okazję do spotkań z obecnymi klientami oraz budowania ich lojalności. W tego typu imprezach biorą udział również przedsiębiorcy działający w pokrewnych branżach, dzięki czemu można zdobyć cenne kontakty, które w przyszłości mogą okazać się nieocenione. Pozyskanie lepszego dostawcy czy partnera to tylko niektóre korzyści udziału w tego typu wydarzeniach. – Targi przyciągają nie tylko wystawców, importerów czy producentów z kraju, ale także z zagranicy. Dlatego uczestnictwo w nich jest dobrym miejscem do zacieśniania relacji międzynarodowych, które mogą być początkiem owocnej współpracy – tłumaczy Monika Glegoła, współorganizatorka IV edycji targów Gift Show Poland, wydarzenia branży upominkowej.
Poznać konkurencję i… zaprezentować ofertę
Wydarzenia branżowe ułatwiają przedsiębiorcom zapoznanie się z najnowszymi trendami, a także poznanie oferty konkurencji. To również dobry czas na wymianę doświadczeń. – Podczas targów można zapoznać się z artykułami przedsiębiorstw działających w branży, ich jakością, co docelowo może służyć ulepszeniu własnej oferty. Z kolei jeśli chodzi o firmy wystawiające się podczas imprezy, to okazja na przedstawienie odwiedzającym swoich produktów, co jest cenne zwłaszcza w przypadku nowości – tłumaczy Monika Glegoła z Gift Show Poland. Targi są zazwyczaj dedykowane nie tylko osobom ściśle związanym z rynkiem, ale również interesującym się nowościami i poszukującym ciekawych pomysłów czy rozwiązań. – Jest to więc okazja do spotkań z obecnymi klientami oraz budowania ich lojalności. To także szansa na zwiększenie rozpoznawalności marki oraz dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów – wyjaśnia Monika Glegoła z Gift Show Poland.
Nawiązanie kontaktów biznesowych, zapoznanie się z ofertą konkurencji czy prezentacja własnych produktów, to tylko przykładowe korzyści płynące z uczestnictwa w targach branżowych. Dlatego przedsiębiorcy powinni pamiętać, że warto brać udział w tego rodzaju wydarzeniach.
Gift Show Poland to wydarzenie branży upominkowej. Targi dedykowane są wszystkim importerom, producentom i projektantom upominków, a także osobom, które poszukują inspiracji na prezenty na różne okazje i są zainteresowane nowościami w branży. Tegoroczne targi odbędą się w dniach 18-20 maja w centrum targowo-kongresowym Ptak Warsaw Expo, znajdującym się w podwarszawskim Nadarzynie przy ul. Katowickiej 62. Podczas wydarzenia na odwiedzających będą czekały liczne atrakcje m.in. pokazy kaligrafii chińskiej, malowanie obrazów czy lekcja parzenia prawdziwej herbaty.