Według policyjnych danych, średnio co 8 minut w Polsce dochodzi do włamania. Dla przykładu, w ubiegłym roku takich niechcianych „wizyt” odnotowano aż 65 tysięcy. Wiedząc, że włamywacze są wyjątkowo aktywni zwłaszcza w okresie świątecznym, warto postawić na bezpieczeństwo nie tylko domu, ale i miejsca pracy. O tym warto pomyśleć także w czasie urlopów zimowych lub przedłużonych weekendów, kiedy najłatwiej o włamanie i kradzież.
Bezpieczeństwo w pracy to nie tylko normy, BHP, szkodliwość i uciążliwość występujące w środowisku pracy. To także dogodne warunki wynikające ze stanu zdrowia psychicznego – zarówno pracowników, jak i właściciela/i firmy. Niestety wielu przedsiębiorców w czasie świąt czy urlopów (zwłaszcza dłuższych i dalszych wyjazdów), ma z tyłu głowy troskę o wartościowe przedmioty i informacje przechowywane w miejscu pracy. A można tego uniknąć.
Co warto zabezpieczyć?
Dziś technika zapewniająca bezpieczeństwo miejsca pracy pędzi do przodu. Dlatego postanowiliśmy zebrać najciekawsze rozwiązania, które w sposób skuteczny i komfortowy zapewnią efektywną ochronę budynku, magazynu, fabryki, ale i modnych dziś showroomów pokazowych czy sal konferencyjnych z mnóstwem elektroniki i wyposażenia technicznego. Do tego dochodzą jakże ważne komputery, które są dziś kompleksowym źródłem informacji o firmie i nierzadko najważniejszym jej „dobrem”.
Jeśli twoja firma należy do kategorii o wysokim ryzyku zagrożenia włamaniem lub kradzieżą, wystarczy zastosować kilka podstawowych rozwiązań, aby chronić obiekt, zabezpieczyć pieniądze i ważne informacje, które mogą wyciec.
Dostępne rozwiązania
Kadra kierownicza powinna wiedzieć, że profilaktyka jest tańsza od leczenia, dlatego aby sama firma, ale tez informacje i pracownicy były bezpieczne i funkcjonowały bez opóźnień, warto postawić na sprawdzone rozwiązania. Oprócz zabezpieczeń mechanicznych, tj. klucze, drzwi i okna antywłamaniowe, warto postawić na systemy monitoringów. Najnowszym trendem jest monitoring zdalny, który pozwala na nadzór nad systemami alarmowymi z poziomu smartfona, tabletu bądź komputera. Jedną z aplikacji jest mPanic, która obsługuje systemy zabezpieczeń firmy Konsalnet. Aplikacja służy do zdalnego zarządzania i monitorowania systemem alarmowym, pozwalając podglądać stan alarmu, obsługiwać płatności elektroniczne, a także sprawdzić, czy alarm jest uzbrojony czy też nie. W razie uruchomienia alarmu, aplikacja powiadomi sygnałem bezpośrednio na telefonie użytkownika. Dodatkowo, szybki kontakt z działem obsługi Konsalnet, alerty, powiadomienia i pełna dokumentacja płatności to kolejne funkcje dla aplikacji mobilnej, która staje się centrum kontaktowym pomiędzy firmą a klientami.
Oczywiście, nie należy zapominać o podstawowych elementach zabezpieczeń technicznych, takich jak systemy przeciwpożarowe. Można wykorzystać proste czujniki (sygnalizujące dźwiękowo lub świetlnie) jednak dużo skuteczniejsze są rozwiązania oferowane przez profesjonalne firmy pracujące na rynku zabezpieczeń od lat. Nadal ważnym elementem zabezpieczenia jest telewizja przemysłowa CCTV, która odpowiada dziś w wielu firmach za główny system monitoringu. Działanie telewizji przemysłowej, czyli Closed-Circuit TeleVision opiera się na wykorzystaniu zainstalowanych kamer. Co ważne, nagrane materiały mogą później służyć jako materiał śledczy dla Policji. Wielu przedsiębiorców uważa, że zastosowanie CCTV znacząco motywuje pracowników, dyscyplinując ich i poprawiając ich wydajność. Dzisiejsze systemy pozwalają śledzić obiekty nawet w ciemności.
– Dobry system zabezpieczeń to taki, który został zaprojektowany i wdrożony z myślą o wszystkich potencjalnych ryzykach związanych z funkcjonowaniem obiektu – np. włamaniach, kradzieżach, nieautoryzowanym dostępie do zabronionych stref, ale także wypadkach losowych czy pożarach. W naszej ofercie system taki składa się z kompatybilnych i w pełni zintegrowanych ze sobą elementów – tak, aby jego obsługa była prosta i wygodna, a przede wszystkim – pozwalała na szybką reakcję w razie zagrożenia. Do dyspozycji klientów oddajemy niezawodne rozwiązania technologiczne sprawdzonych dostawców. Korzystamy z rozwiązań technologicznych takich marek jak: Schrack Seconet, Ambient System, Bosch Security Systems, Polon-Alfa, UTC Fire&Security, Xtralis, Gunnebo, TOA Electrics – komentował przedstawiciel marki Konsalnet, której zaufało szerokie grono klientów na terenie całej Polski (m.in. Wojsko Polskie, NBP czy oddziały PKO S.A.). – Nasza oferta obejmuje wykonanie projektu systemu zabezpieczeń, który będzie integrował m.in. zabezpieczenia: BMS, SSWiN, CCTV, SKD, DSO, P. POŻ, także w ramach sieci LAN i 230V, dobór urządzeń, które umożliwią najbardziej efektywne wdrożenie projektu, modernizację systemów bezpieczeństwa – tak, aby dostosować je do aktualnie obowiązujących standardów, serwis i konserwację systemów zabezpieczeń. Nasi Klienci mogą liczyć na stałe, profesjonalne wsparcie techniczne. Zespół serwisantów/montażystów liczy niemal 80 osób, kadra techniczna – ok. 60 osób; dodatkowo współpracujemy ze sprawdzonymi podwykonawcami – dodaje przedstawiciel Konsalnet.