Innowacyjna obsługa klienta w mBanku. mBank dołącza do grona dostawców tożsamości dla usługi mojeID zarządzanej przez KIR. Klienci banku mogą w prosty i bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość i tym samym uzyskać dostęp do usług świadczonych online.
mojeID to bezpieczne narzędzie do zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach komercyjnych i publicznych. Usługa umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały albo osobistej wizyty u dostawcy usługi, w elektrowni, u ubezpieczyciela, w placówce medycznej albo umawiania się na zawarcie umowy z kurierem.
Polska gospodarka z każdym rokiem staje się coraz bardziej cyfrowa, a ostatnie miesiące znacząco przyspieszyły ten proces. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę usług świadczonych online, których rozwój uzależniony jest od bezpieczeństwa danych i odpowiedzialnego podejścia do ryzyka, kwestią kluczową jest dostęp do bezpiecznej weryfikacji tożsamości online, co zapewnia mojeID.
Prosta obsługa klienta
Korzystający z mojeID klienci mają pełną kontrolę nad danymi przekazywanymi do usługodawców. Po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej, klienci widzą wyłącznie te dane, których oczekuje usługodawca. Ponadto każdorazowo wyrażają zgodę na ich przekazanie w ramach danej usługi.
Klienci banku chętnie korzystają już od dawna z profilu zaufanego. Zwłaszcza w obecnej sytuacji – możliwość potwierdzania tożsamości online z wykorzystaniem mojeID, będzie bardzo użyteczna.
Dotychczas do mojeID w roli dostawców tożsamości przystąpiły PKO Bank Polski, Bank Pekao S.A.,ING Bank Śląski, oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem. Użytkownicy mojeID mogą potwierdzać swoją tożsamość wśród szerokiego grona usługodawców z wielu różnych branż. Przede wszystkim z branży ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Dzięki mojeID, klienci tych firm mogą m.in. rejestrować się w celu uzyskania dostępu do portali, odzyskiwać hasła. Ponadto zawierać umowy czy zlecać polecenie zapłaty.
Źródło: mBank