56% polskich internautów realizuje zakupy w sklepach internetowych. Do przewag e-commerce w postaci wygody, atrakcyjnych cen czy dużego wyboru produktów nie trzeba nikogo przekonywać. Fundamentalną kwestią jest również bezpieczeństwo internetowych transakcji, które muszą być zabezpieczone na wielu płaszczyznach. Kupujących chronią regulacje prawne, system bankowy, pośrednicy płatności, a także protokół sieciowy TLS wraz z certyfikatem SSL. Umożliwia on bezpieczną wymianę zaszyfrowanych danych pomiędzy sklepem a serwerem. Dlaczego warto z niego korzystać?
Certyfikat SSL (Secure Sockets Layer) oraz protokół sieciowy TLS (Transport Layer Security) stanowią sposób na zabezpieczenie przesyłanych danych. Obecnie na polskim rynku dostępna jest już najnowsza wersja TLS 1.3, która jest wspierana m.in. przez przeglądarki Chrome i Firefox, a po stronie serwerów hostingowych przez firmę nazwa.pl. Wdrożenie przez polskiego lidera branży usług hostingowych protokołu TLS 1.3 przyczyniło się do znacznego wzrostu poziomu bezpieczeństwa serwisów dla setek tysięcy polskich właścicieli stron WWW oraz ich odbiorców. Ważną informacją dla użytkowników dokonujących płatności online jest fakt, że TLS 1.3 jest wspierany przez najnowszą wersję PCI Compliance v3.1 czyli standardu, który zapewnia najwyższy i spójny poziom bezpieczeństwa w środowiskach związanych z przetwarzaniem danych posiadaczy kart płatniczych.
– Certyfikat SSL jest najbardziej rozpowszechnionym rozwiązaniem wspierającym bezpieczeństwo transmisji danych w Internecie. W codziennej komunikacji używamy protokołu TLS, który jest rozwinięciem protokołu SSL. Protokół sieciowy TLS stanowi część szyfrowanej wersji HTTPS, jednak jego działanie jest znacznie szersze – Rafał Lorenc, dyrektor IT w nazwa.pl.
Klienci, mając do wyboru dwa sklepy, najprawdopodobniej chętniej zrobią zakupy w tym, który gwarantuje bezpieczeństwo ich danych. Co więcej, Google automatycznie wyżej pozycjonuje strony wyposażone w certyfikaty SSL oraz TLS. Statystyki* wskazują też, że 46% stron internetowych w sektorze finansowym i 36% w branży e-commerce, które znajdują się w pierwszej 10 wyników Google w Stanach Zjednoczonych, korzysta z bezpiecznego połączenia HTTPS opatrzonego jednym z certyfikatów. Dlatego szyfrowanie treści staje się koniecznością, a wszelkie incydenty związane z wyciekiem danych klientów stanowią poważną szkodę wizerunkową, która może w widoczny sposób przekładać się na straty finansowe.
*https://blog.searchmetrics.com/us/an-analysis-of-https-security/
Źródło: mat. prasowy