Niedawno zakończyła się pierwsza edycja akcji „Zaprojektowane po ludzku”. Organizatorem i pomysłodawcą było wydawnictwo Agora, partnerem merytorycznym School of Form. Nie mogło zabraknąć także polskiego lidera AGD – marki Amica, która dołączyła do projektu jako główny ambasador i partner wydarzenia.
Świetna inicjatywa miała ukazać projektu, które oprócz designu miały ukazać człowieka – jego potrzeby i oczekiwania. Jury wyłoniło kilka projektów, które wzięły pod uwagę nie tylko trendy społeczne czy technologiczne, ale też użyteczność i funkcjonalność produktu. Plebiscyt skierowany był do architektów i projektantów na co dzień współpracujących przy tworzeniu domu. Nagrodą był specjalny znaj jakości.
Niedawno zakończyła się pierwsza edycja akcji @Zaprojektowane po ludzku. Organizatorem i pomysłodawcą było wydawnictwo…
Opublikowany przez BiznesTuba.pl Poniedziałek, 15 kwietnia 2019
Zaprojektowana po ludzku – akcja, w której liczą się wartości
Gazeta Wyborcza i wydawnictwo AGORA od października 2018 r. promowali tych, który projektując meble, sprzęty, dekoracje czy produkty codziennego użytku, nie myśleli tylko i ich wzornictwie, ale także i przede wszystkim o człowieku – pamiętając o jego potrzebach, zachowaniach, oczekiwaniach i marzeniach. Sprzęt zatem ma być nie tylko ładny, ale przede wszystkim – praktyczny i spełniać swoją rolę w sposób przemyślany i przyszłościowy.
Podczas uroczystej gali, organizatorzy zadbali o merytoryczne wykłady nt. użyteczności designu i współczesnego projektowania. W panelu dyskusyjnym pt. „Jak projektować po ludzku? Czy projektując, odpowiadać na potrzeby użytkownika czy je kreować?” prowadzonym przez dziennikarza Mariusza Kanię, udział wzięl: prof. Czesława Frejlich – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, dr Magda Kochanowska – Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie oraz prof. Grzegorz Niwiński – Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie.
Goście podjęli ważkie tematy, m.in. odpowiadając na pytania: czym jest projektowanie „nieludzkie”, dlaczego konsumpcja wymusza nietrwałe projektowanie czy też jak ważna jest dziś cyrkularna ekonomia w biznesie projektowym – czy jest ona trendem czy chwilową modą. Eksperci słusznie zauważali, że projektowanie nietrwałe wpływa na ekologię – zaznaczył to dobitnie Grzegorz Niewiński z ASP w Warszawie twierdząc, że eskaluje to zużycie produktów, a co za tym idzie – niszy przyrodę. Prof. Czesława Frejlich z ASP w Krakowie dodała zaś, że nietrwałe projektowanie jest dla tych, którzy nie mają pieniędzy – trwałe projektowanie jest dla zamożniejszych. Kwestię „nieludzkiego projektowania” podsumowała dr Magda Kochanowska z ASP w Warszawie, która stwierdziła, że najbardziej nieludzkie jest to, że wyrzucamy dobre rzeczy, nawet nie podejmujemy prób, by je naprawić.
Zobacz też:
Polska marka wprowadza innowacje do kuchni – od kwietnia nowa linia w sprzedaży
Nagrodzone projekty:
Po solidnej dawce informacji, przyszedł czas na zaprezentowanie nagrodzonych projektów. Jury w składzie: Radosław Ratajczak, Joanna Krzywda, Tomek Rygalik, Oskar Zięta, Agnieszka Jacobson-Cielecka, Mirosław Filiciak, Jarosław Szymański, Natalia Pietruszewska-Golba, Maciej Siuda, Mateusz Halawa i Marcelina Plichta-Wabnik wybrali z ponad 65 produktów i usług tylko 10.
- Scandi Duo
2. OKLIN GG-02
3. Meble Young Users VOX
4. Torba BeGood
5. Opakowania szklane Glasipurkki
6. Sunray Spin
7. Filtr antysmogowy NovaAir
8. Kolekcja plakatów Aqua Posters
9. Drzwi i ścianki Icon Loft
10. Rozwiązanie antysmogowe Airror
Opublikowany przez BiznesTuba.pl Poniedziałek, 15 kwietnia 2019
Wyróżnienie trafiło także do marki Amica. Głos w imieniu firmy zabrał Paweł Rydz – dyrektor marketingu Amica Handel i Marketing. Przedstawiciel nawiązał do projektu opowiadając o ostatnio przeprowadzonym badaniu etnograficznym, z którego firma dowiedziała się o najważniejszych potrzebach dzisiejszych użytkowników. W ten sposób inżynierowie Amica zaprojektowali dopasowaną do potrzeb konsumentów linię X-type.
– Wiedziałem, że to projekt dla nas. Amica jako firma od siedmiu dekad projektuje dla ludzi – mamy doświadczenia zebrane z polskich gospodarstw domowych. Przyszedł czas, by Amica zabrała głos również w projektowaniu po ludzku. Słuchamy ludzi, także tych krytycznych uwag. Mam nadzieję, że ten projekt będzie kontynuowany. Z małych rzeczy rodzą się wielkie koncepty – dodał.
Dyrektor marketingu Amica Handel i Marketing – Paweł Rydz.
Opublikowany przez BiznesTuba.pl Poniedziałek, 15 kwietnia 2019