Niedawno zakończyła się pierwsza edycja akcji „Zaprojektowane po ludzku”. Organizatorem i pomysłodawcą było wydawnictwo Agora, partnerem merytorycznym School of Form. Nie mogło zabraknąć także polskiego lidera AGD – marki Amica, która dołączyła do projektu jako główny ambasador i partner wydarzenia.

Świetna inicjatywa miała ukazać projektu, które oprócz designu miały ukazać człowieka – jego potrzeby i oczekiwania. Jury wyłoniło kilka projektów, które wzięły pod uwagę nie tylko trendy społeczne czy technologiczne, ale też użyteczność i funkcjonalność produktu. Plebiscyt skierowany był do architektów i projektantów na co dzień współpracujących przy tworzeniu domu. Nagrodą był specjalny znaj jakości.

Niedawno zakończyła się pierwsza edycja akcji @Zaprojektowane po ludzku. Organizatorem i pomysłodawcą było wydawnictwo…

Opublikowany przez BiznesTuba.pl Poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Zaprojektowana po ludzku – akcja, w której liczą się wartości

Gazeta Wyborcza i wydawnictwo AGORA od października 2018 r. promowali tych, który projektując meble, sprzęty, dekoracje czy produkty codziennego użytku, nie myśleli tylko i ich wzornictwie, ale także i przede wszystkim o człowieku – pamiętając o jego potrzebach, zachowaniach, oczekiwaniach i marzeniach. Sprzęt zatem ma być nie tylko ładny, ale przede wszystkim – praktyczny i spełniać swoją rolę w sposób przemyślany i przyszłościowy.

Podczas uroczystej gali, organizatorzy zadbali o merytoryczne wykłady nt. użyteczności designu i współczesnego projektowania. W panelu dyskusyjnym pt. „Jak projektować po ludzku? Czy projektując, odpowiadać na potrzeby użytkownika czy je kreować?” prowadzonym przez dziennikarza Mariusza Kanię, udział wzięl: prof. Czesława Frejlich – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, dr Magda Kochanowska – Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie oraz prof. Grzegorz Niwiński – Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie.

Goście podjęli ważkie tematy, m.in. odpowiadając na pytania: czym jest projektowanie „nieludzkie”, dlaczego konsumpcja wymusza nietrwałe projektowanie czy też jak ważna jest dziś cyrkularna ekonomia w biznesie projektowym – czy jest ona trendem czy chwilową modą. Eksperci słusznie zauważali, że projektowanie nietrwałe wpływa na ekologię – zaznaczył to dobitnie Grzegorz Niewiński z ASP w Warszawie twierdząc, że eskaluje to zużycie produktów, a co za tym idzie – niszy przyrodę. Prof. Czesława Frejlich z ASP w Krakowie dodała zaś, że nietrwałe projektowanie jest dla tych, którzy nie mają pieniędzy – trwałe projektowanie jest dla zamożniejszych. Kwestię „nieludzkiego projektowania” podsumowała dr Magda Kochanowska z ASP w Warszawie, która stwierdziła, że najbardziej nieludzkie jest to, że wyrzucamy dobre rzeczy, nawet nie podejmujemy prób, by je naprawić.

Zobacz też:

Polska marka wprowadza innowacje do kuchni – od kwietnia nowa linia w sprzedaży

Nagrodzone projekty:

Po solidnej dawce informacji, przyszedł czas na zaprezentowanie nagrodzonych projektów. Jury w składzie: Radosław Ratajczak, Joanna Krzywda, Tomek Rygalik, Oskar Zięta, Agnieszka Jacobson-Cielecka, Mirosław Filiciak, Jarosław Szymański, Natalia Pietruszewska-Golba, Maciej Siuda, Mateusz Halawa i Marcelina Plichta-Wabnik wybrali z ponad 65 produktów i usług tylko 10.

  1. Scandi Duo

2. OKLIN GG-02

3. Meble Young Users VOX

4. Torba BeGood

5. Opakowania szklane Glasipurkki

6. Sunray Spin

7. Filtr antysmogowy NovaAir

8. Kolekcja plakatów Aqua Posters

Znalezione obrazy dla zapytania Kolekcja plakatów Aqua Posters

9. Drzwi i ścianki Icon Loft

Znalezione obrazy dla zapytania Drzwi i ścianki Icon Loft

10. Rozwiązanie antysmogowe Airror

Opublikowany przez BiznesTuba.pl Poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Wyróżnienie trafiło także do marki Amica. Głos w imieniu firmy zabrał Paweł Rydz – dyrektor marketingu Amica Handel i Marketing. Przedstawiciel nawiązał do projektu opowiadając o ostatnio przeprowadzonym badaniu etnograficznym, z którego firma dowiedziała się o najważniejszych potrzebach dzisiejszych użytkowników. W ten sposób inżynierowie Amica zaprojektowali dopasowaną do potrzeb konsumentów linię X-type.

– Wiedziałem, że to projekt dla nas. Amica jako firma od siedmiu dekad projektuje dla ludzi – mamy doświadczenia zebrane z polskich gospodarstw domowych. Przyszedł czas, by Amica zabrała głos również w projektowaniu po ludzku. Słuchamy ludzi, także tych krytycznych uwag. Mam nadzieję, że ten projekt będzie kontynuowany. Z małych rzeczy rodzą się wielkie koncepty – dodał.

Dyrektor marketingu Amica Handel i Marketing – Paweł Rydz.

Opublikowany przez BiznesTuba.pl Poniedziałek, 15 kwietnia 2019