Od nowego roku spółka będzie prowadzić swoje punkty w 163 urzędach skarbowych. Tym samym Monetia o blisko 43% zwiększyła liczbę obsługiwanych US w porównaniu do roku ubiegłego.
– Nowe kontrakty realizowane dla urzędów skarbowym oznaczają, że zwiększymy nasz udział w rynku outsourcingu transakcyjnego w sektorze publicznym z 30% do 40%. Niewątpliwie wpłynie to pozytywnie na wzrost przychodów i zysku generowanego przez Spółkę. W efekcie udaje nam się rozbudowywać ogólnopolską sieć naszych punktów, która będzie liczyć już blisko 800 placówek, z czego ponad 600 prowadzą nasi partnerzy – komentuje Piotr Zięba, wiceprezes Monetii.
Oferta, dzięki której Monetia wygrała przetargi na obsługę nowych US-ów, dotyczy rozliczania transakcji gotówkowych oraz bezgotówkowych realizowanych na rzecz urzędu. Dodatkowo, osoby odwiedzające okienka kasowe w urzędach będą mogły opłacić tam bieżące rachunki, jak np. czynsz, raty kredytu lub opłaty abonamentowe, a także doładować kartę telefoniczną i wypłacić gotówkę poprzez POS. Wychodząc naprzeciw potrzebom ryku w urzędach skarbowych od stycznia 2018 możliwa będzie płatność kartami oraz popularnym BILKIEM.
Monetia jest krajową instytucją płatniczą, działającą na podstawie licencji KNF. Jako firma transakcyjna wyspecjalizowała się w świadczeniu obsługi takich instytucji jak urzędy skarbowe, jednostki samorządu terytorialnego, sądy oraz banki. Spółka zarządza siecią blisko 800 oddziałów w całej Polsce, a w ciągu roku obsługuje ponad 16 mln transakcji na łączną wartość ponad 4 mld zł.