Trzy kolejne banki zdecydowały się wesprzeć akcję Miliony Polaków, której celem jest zebranie opinii klientów na temat funkcjonalności i opłat za konta bankowe. W głosowaniu wzięło już udział ponad 12 tys. osób, a ankietę można wypełnić do połowy lipca. Akcję wspiera BOŚ Bank, Credit Agricole oraz Eurobank, a także Plus Bank i Alior Bank.

Projekt Miliony Polaków ma na celu zebranie opinii jak największej liczby osób korzystających, bądź dopiero planujących korzystanie z usług bankowych, względem tego jak powinny one wyglądać oraz ile kosztować. Przeprowadzenie badania bezpośrednio wśród klientów pozwoli określić, jak powinno wyglądać idealne konto osobiste dla Polaków. Patronat nad akcją objął Związek Banków Polskich, który poprzez swoje zaangażowanie pragnie przekazać głos opinii publicznej środowisku bankowemu. Akcję bezpośrednio wspiera także już 5 banków.

– Zainteresowanie badaniem jest bardzo duże, ankietę wypełniło już ponad 12 tys. osób. Bardzo cieszymy się, że kolejne banki decydują się na bezpośrednie wsparcie akcji i zachęcają swoich klientów do wyrażenia opinii i wzięcia udziału w badaniu – mówi Karol Wilczko z Comperia.pl, jeden z organizatorów akcji.

Badanie, prowadzone w ramach kampanii Miliony Polaków, ma wskazać jakie usługi w ramach kont osobistych są najbardziej pożądane. Kampania powstała w wyniku współpracy porównywarki finansowej Comperia.pl, Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych oraz Związku Banków Polskich.

– Możliwie najlepsze dopasowanie oferowanych produktów do potrzeb klientów jest miarą sukcesu firmy. Nie da się go osiągnąć bez dialogu z rynkiem, odbiorcami dostarczanych rozwiązań. Odpowiedzialne podejście do biznesu ma szczególne znaczenie w bankowości, a głos klientów jest tu niezwykle ważny. Dlatego włączyliśmy się w ten projekt i zachęcamy do udziału w badaniu w ramach akcji Miliony Polaków – mówi Piotr Lemberg, Rzecznik Prasowy Banku Ochrony Środowiska.

– Akcja Miliony Polaków, czyli edukacja połączona z badaniem oczekiwań osób korzystających z usług bankowych, doskonale wpisuje się w nasze myślenie o relacjach z klientami i budowaniu oferty produktowej. Podobna idea przyświecała nam, kiedy w 2014 r. powołaliśmy dedykowany departament, który zbiera i analizuje opinie klientów, a następnie proponuje zmiany w produktach, procesach czy kanałach kontaktu. Udział w kampanii to kolejny krok w poszukiwaniu głosu klienta. Zachęcamy każdego do wyrażenia swojej opinii – mówi Magdalena Suchanek, dyrektor zarządzająca departamentami  PR i Komunikacji oraz Voice of Customer w Eurobanku.

Osoby uczestniczące w badaniu mogą także wziąć udział w konkursie. Odpowiadając na jedno dodatkowe pytanie mają szansę wygrać jednego z 55 smartwatchy Sony SW2. W ramach platformy Miliony Polaków otrzymają również „Przewodnik bankowania 2016”, czyli vademecum tego w jakie usługi i możliwości banki zaopatrują swoich klientów i jak optymalnie z nich korzystać. W badaniu można wziąć udział poprzez stronę www.miliony-polakow.pl do połowy lipca.