Nadchodzi nowe! GFT Technologies SE organizuje nowe wydarzenie pod nazwą ‘CODE_n new.New Festival’, który odbędzie się w Centrum Sztuki i Mediów w Karlsruhe, niedaleko Stuttgartu w dniach 20–22 września. Głównym punktem programu będzie międzynarodowy konkurs dla startupów CODE_n. Aby wziąć w nim udział należy wypełnić formularz aplikacyjny znajdujący się na stronie internetowej wydarzenia. W dotychczasowych edycjach CODE_n uczestniczyło do tej pory 1500 startupów, a w ubiegłorocznym finale znalazła się także firma z Polski.

W konkursie CODE_n16 CONTEST, organizowanym pod hasłem „Poznaj przełomowe rozwiązania cyfrowe”, mogą wziąć udział startupy z sektora finansów, produkcji, motoryzacji i transportu założone w 2011 r. lub później. Zgłoszenia będą przyjmowane do 31 maja 2016 r. Następnie jury złożone z ekspertów wyłoni 50 najlepszych międzynarodowych startupów, które zaprezentują swoje innowacyjne modele biznesowe podczas festiwalu new.New Festival. Zwycięzca otrzyma nagrodę CODE_n16 oraz 30 tys. euro.

Motyw przewodni ‘Code of the New’ wpisuje się w nasze dążenia do stworzenia ciągle rozwijającej się sieci innowacyjności. Szukamy nowatorskiego oprogramowania, rozwiązań hardware, a także modeli biznesowych opartych na IT, które umożliwią cyfrową transformację całych gałęzi przemysłu lub w trwały sposób wpłyną na poprawę jakości życia użytkowników — powiedział Ulrich Dietz, organizator CODE_n i CEO GFT Technologies SE.

Zgłoszenia przyjmowane będą w czterech kategoriach – Applied Fintechs, Connected Mobility, HealthTech (rozwiązania technologiczne dla sektora medycznego) i Fotonika 4.0.  Kategoria Applied FinTechs obejmie technologię dla branży finansowej, ze szczególnym uwzględnieniem m.in.  automatyki, robotyki i obsługi klienta w kanałach cyfrowych. Kategoria Connected Mobility natomiast kładzie nacisk przede wszystkim na inteligentne aplikacje dedykowane samochodom z dostępem do internetu, ale także branży produkcyjnej czy transportowej.

W ostatnich czterech latach w wydarzeniach z cyklu CODE_n wzięło udział 1500 startupów z 60 krajów. Spośród nich wyłoniono 200 finalistów, którzy zaprezentowali swoje modele biznesowe 150 tysiącom odwiedzających. W ubiegłorocznym finale  konkursu  znalazł się również startup z Polski – OORT. Firma działająca na rynku Internetu Rzeczy, która oferuje rozwiązania pozwalające zmienić dowolne urządzenia w inteligentne.

Udział w konkursach takich, jak CODE_n jest świetną okazją do pozyskania finansowania na realizację swoich projektów oraz budowania relacji biznesowych. Możliwość wymiany wiedzy, poznania trendów czy po prostu poznanie tego środowiska jest cennym doświadczeniem dla start-upów na każdym etapie rozwoju  –  powiedział Szymon Janiak, Chief Marketing Officer OORT.

W trakcie tegorocznego festiwalu zostanie rozstrzygnięty także drugi konkurs – DigiTal Banking, skierowany do programistów i organizowany przez GFT Polska. Jego uczestnicy – zespoły lub osoby indywidualne będą miały za zadanie rozbudować i udoskonalić konkretne oprogramowanie skierowane do sektora bankowego. Pula nagród w konkursie Digital Banking to 40 000 złotych. Dokładna treść zadania zostanie ogłoszona w maju 2016. Wtedy też rozpocznie się proces przyjmowania zgłoszeń. W tej chwili Polska staje się centrum dostarczania zaawansowanych usług technologicznych dla sektora finansowego, w tym największych banków inwestycyjnych świata. Nasi programiści zdobywają nagrody w międzynarodowych konkursach. Celem DigiTal Banking jest odkrycie i promocja kolejnych rodzimych talentów — skomentował Piotr Kania, Dyrektor Zarządzający GFT Polska.

Festiwal innowacji

Przez trzy dni w ramach festiwalu CODE_n wybrani pionierzy, wizjonerzy, naukowcy, zespoły ds. innowacji z czołowych firm oraz zainteresowani goście będą mogli wymieniać się informacjami i doświadczeniami. Takie momenty sprzyjają powstawaniu nowych pomysłów, które mają szansę na dynamiczny rozwój — powiedział Ulrich Dietz. Dla odwiedzających festiwal CODE_n new.New przewidziano obszerny program prezentowany na trzech osobnych scenach. W ramach wydarzenia zostaną zaprezentowane innowacyjne modele biznesowe oraz nowinki ze świata mediów cyfrowych. Gości czeka również ciekawy program wieczorny. Elementy te zdecydowanie wzbogacą omawianie zagadnień związanych z transformacją cyfrową (np. fotonika, FinTech). Równolegle z wydarzeniami festiwalowymi, na ulicach Karlsruhe, będą realizowane dodatkowe działania promujące  innowacyjność. By poszerzać swoje horyzonty, trzeba myśleć nieszablonowo. Zmiana perspektywy stanowi dla przedsiębiorstw klucz do sukcesu — dodał Dietz.

Partnerami festiwalu są TRUMPF, Accenture, Hewlett Packard Enterprise, a także Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych Niemiec. Patronat nad wydarzeniem objęła minister Johanna Wanka.

 

 

GFT