Większość ekspertów branży handlowej biorących udział w badaniu Barometr Retail największych wzrostów sprzedaży spodziewa się w kanałach cyfrowych. Będzie można zaobserwować je w aplikacjach mobilnych i marketplace’ach.
Wolniej pod względem sprzedaży będą rosły kanały offline, klasyczne platformy internetowe, a nawet social media.
– Obecnie blisko 80 proc. klientów deklaruje, że woli robić zakupy w aplikacji niż na stronach mobilnych. Jej użyteczność znacznie wykracza poza dotychczasowe doświadczenia zakupowe w internecie – mówi Tomasz Woźniak (Future Mind)
Przewaga aplikacji? Umożliwiają interakcje z klientami w różnych sytuacjach. Są łatwo dostępne, podobnie jak ich użytkownicy, ponieważ smartphone’a dzisiaj ma prawie każdy.
Co przyciąga nowego klienta do mobilnych zakupów?
Oprócz polityka cenowej kluczowa jest sama dostępność aplikacji do zakupów. Poza tym respondenci wymieniają:
- dostępność produktów online i offline,
- wybór metody płatności,
- opcje dostawy,
- politykę zwrotów.
A co go zatrzymuje w sklepie mobile?
Przedstawiciele polskich firm handlowych deklarują tu nie tylko zniżki dla stałych klientów, znajdujące się na prowadzeniu. Dla współczesnego klienta to także:
- wiele opcji dostawy,
- szerszy asortyment, szczegółowe informacje o produktach,
- możliwość ich łatwego porównania.
Jak twierdzi Paweł Wasilewski z Future Mind:
– Tworzenie nowoczesnej lojalności i motywowanie do zakupów powinno uwzględniać więc personalizację oferty i doświadczenia kontaktu z marką, na tyle dokładne, aby klient miał pewność, że są one skierowane właśnie do niego jako osoby.
Źródło: Future Mind