Węgierski przewoźnik Wizz Air 14 czerwca zamknie swoją bazę w Pradze. Zbiegnie się to z otwarciem nowej bazy w Wiedniu. Decyzja o wycofaniu się ze stolicy Czech jest podyktowana niskim popytem na tę trasę. Obecnie na praskim lotnisku Wizz Air bazuje jeden samolot A320. 

Przewoźnik zamierza także zredukować swoją siatką połączeń oferowanych z Pragi, z dotychczasowych ośmiu tras do trzech, co nastąpi od połowy czerwca br. Wizz Air zakończy operacje z Pragi na połączeniach do Mediolanu Bergamo, Neapolu, Reykjaviku Keflavik, Wenecji Treviso i Eilat Ovda.

Nadal będzie operował do Londynu Luton, Bari oraz sezonowo do Kutaisi. Z harmonogramu Portu Lotniczego w Gdańsku znikną dwa połączenia Wizz Aira. Od 21 marca węgierski przewoźnik Wizz Air zawiesza trasy: Gdańsk – Molde, a od 24 marca Gdańsk – Frankfurt Hahn. Decyzja podyktowana jest małym zainteresowaniem danymi lotami. Poprzednio linia zredukowała liczbę połączeń z Warszawy, Katowic, Gdańska, Olsztyna, a także Lublina. Tym samym z lubelskiego lotniska 20 czerwca 2018 roku znikną połączenia do Tel Awiwu, Doncaster/Sheffield i Liverpoolu. We wrześniu ostatnie loty miały miejsce z Katowic do Belfastu, Maastricht Aachen w Holandii oraz Paryża Beauvais.

Jednocześnie węgierski przewoźnik zamierza zainwestować w rynek włoski. Chce pertraktować w sprawie zakupu Alitalii, ale tylko w odniesieniu do tras krótko- i średniodystansowych. – Interesuje nas rynek włoski. Jeśli chodzi o Alitalię, przyglądamy się tylko interesującym nas częściom, krótkimi i średnimi dystansami, na pewno nie w przypadku lotów międzykontynentalnych – powiedział Varadi gazecie, dodając, że odwiedzi Włochy w najbliższych tygodniach.

Źródło: rynek- lotniczy pl