Sztuczna inteligencja wspiera infolinię dla przedsiębiorców uruchomioną przez Ministerstwo Rozwoju. Na pytania setek tysięcy przedsiębiorców o wsparcie z programu Tarczy Antykryzysowej będzie odpowiadać zespół ponad 150 konsultantów wspieranych przez Chatbota i inne rozwiązania sztucznej inteligencji.

Przyjazną przedsiębiorcom Infolinię, dla osób poszukujących informacji o Tarczy Antykryzysowej, zarówno telefoniczną jak i czatową, uruchomiło Ministerstwo Rozwoju we współpracy z firmami InteliWISE oraz Cludo.

Chatbot na służbie

Dedykowany zespół prawie 200 konsultantów wspierany przez technologie AI, udziela szczególowych informacji. Dotyczą one m.in. ochrony miejsc pracy i bezpieczeństwa pracowników, finansowania przedsiębiorców, wzmocnienia systemu finansowego oraz inwestycji publicznych. Konsultanci wykorzystują inteligentne wyszukiwanie informacji, uwzględniając pojawiające się interpretacje przepisów. Dodatkowo Chatbot wspiera zespół przy zmniejszaniu kolejek oczekiwania na połączenia czatowe z ekspertami. Wykorzystywane Algorytmy Sztucznej Inteligencji są na bieżąco trenowane przez przychodzące od zainteresowanych pytania.

Pytania można zadawać pod numerem 732 122 500 i 22 848 84 84. Ponadto przez Live Chat – okienko w sekcji ‘Pytania i Odpowiedzi’ na stronie gov.pl.

Sztuczna inteligencja wspiera infolinię dla przedsiębiorców  -prześwietlony mózg człowieka na niebieskim tle, obraz sztucznej inteligencji
Sztuczna inteligencja wspiera infolinię dla przedsiębiorców

Sztuczna inteligencja odpowie na przykładowe pytania:

Czy mogę jednocześnie ubiegać się o kilka form pomocy?

Czy sklepy zoologiczne muszą wprowadzić godziny dla seniorów?

Do kiedy muszę złożyć wniosek, żebym nie musiał opłacać składek za marzec?

Czy mogę wziąć dofinansowanie na pracownika, który jest obecnie na urlopie wychowawczym i nie wróci w tym roku do pracy?

Czy pomoc rządu obejmie także obniżkę czynszu?

Jak dostać pożyczkę dla przedsiębiorców?

Projekt był wyzwaniem zarówno technologicznym jak i organizacyjnym. Konsultanci pracują bezpiecznie w domach. Ponadto zostali przeszkoleni zdalnie, zarówno z wiedzy merytorycznej jak i obsługi konsoli systemu CC. Aplikacje zarządzające Inteliwise i Cludo pozwalają monitorować i wspierać konsultantów w czasie rzeczywistym.

Źródło: gov.pl