Polska to jeden z najbardziej obiecujących regionów dla rozwoju handlu w Europie Centralnej, gdzie zapotrzebowanie na produkty takie jak anteny EAS czy sprzęt RFID stale rośnie. Europa Zachodnia to rynek zdecydowanie bardziej dojrzały, charakteryzujący się niewielkim wzrostem.

Ekonomiczna lokomotywa dystrybucji w Europie

Polska gospodarka osiąga lepsze wskaźniki, niż się tego spodziewano – produkt krajowy brutto zanotował wzrost o 4,6% (przy prognozie na poziomie 3,2%), co stanowi wynik niemal dwukrotnie większy, niż średnia w Unii Europejskiej. Sukces ten powiązany jest m.in. ze stale zwiększającą się konsumpcją (wzorst o 4,8% w 2017 roku) w 13,5 milionach gospodarstw domowych.

Polski handel w liczbach:

  • w 2016 roku w Polsce istniało 471 centrów i parków handlowych,
  • w 2016 roku w Polsce działało ponad 23 000 sklepów online,
  • 54% polskich internautów (czyli około 15 milionów klientów) zrobiło zakupy w Internecie.
Wskaźniki te mają bezpośrednie przełożenie na rynek. Ceny w centrach handlowych i w sklepach online są ze sobą powiązane i wpływają na nawyki konsumentów, którzy szybko adaptują nowe metody sprzedaży i konsumpcji, takie jak sprzedaż wieloma kanałami (cross- i omnichannel) czy możliwość odebrania zakupów online w sklepie stacjonarnym (click & collect).

Laboratorium dla nowych trendów w handlu

Polska to atrakcyjny kierunek dla handlu również ze względu na chęć konsumentów do adaptacji nowych rozwiązań, takich jak wykorzystanie smartfonów w e-handlu, sztuczna inteligencja w optymalizacji i automatyzacji zakupów, dostwa tego samego dnia czy personalizacja doświadczenia użytkownika.