„Konwergencja sił społeczno-demograficznych, technologicznych, gospodarczych i środowiskowych przekształca nasz świat. Dlatego w ciągu około pięćdziesięciu lat świat będzie wyglądał i czuł się zupełnie inaczej. Według Petera Druckera: „Co kilkaset lat w historii Zachodu następuje ostra transformacja. W ciągu kilku krótkich dekad społeczeństwo zmienia swoje oblicze. Transformuje swój światopogląd (paradygmat), swoje podstawowe wartości, struktury społeczne i polityczne, sztukę oraz kluczowe instytucje. Pięćdziesiąt lat później pojawia się nowy świat”.

Tak, na swoim blogu pisze Zuzanna Skalska, najbardziej znana analityczka trendów, pomagająca firmom na całym świecie w odkrywaniu swojego potencjału innowacyjnego.

Zmiany w sposobie pracy

W jednej ze swoich publikacji – New Normal – Trend Book 2019/20 autorka pisze: „Tak dynamicznej zmianie wieku nie służą innowacje przyrostowe, lecz głębsze zmiany strukturalne i radykalne innowacje. Dlatego teraz przeżywamy zasadniczą zmianę w sposobie pracy. Robotyzacja, digitalizacja i Sztuczna Inteligencja zastępują ludzkie zadania i miejsca pracy. W ten sposób zmieniają umiejętności, których organizacje poszukują w swoich ludziach. Te doniosłe zmiany niosą ze sobą ogromne wyzwania organizacyjne. Liderzy biznesu już teraz zmagają się z nieprzewidywalnym ryzykiem, zakłóceniem modelu biznesowego, niepewnością polityczną i zmianami społecznymi. To nie jest czas, by siedzieć z założonymi rękami i czekać na rozwój wydarzeń. Globalne zmiany zmieniają świat, w którym żyjemy. Jakie są tego konsekwencje dla organizacji, przemysłu i całego społeczeństwa, teraz i w przyszłości? Jak możemy je kształtować i reagować na nie? „

Nastawienie na innowacje

Wg. Zuzanny Skalskiej nastawienie na innowacje jest w pewnym sensie oświeceniem, a nawet momentem transformacyjnym. Oto bitwa i napięcia między wizją strefy komfortu a istniejącą rzeczywistością. Dlatego jest to proces o zasadniczym znaczeniu dla poprawy przyszłego biznesu. Niestety, nigdy nie zmieniasz rzeczy, walcząc z istniejącą rzeczywistością. Aby coś zmienić, musisz zbudować nowy model. To on dopiero spowoduje, że istniejący model stanie się przestarzały. Jeśli musimy zbudować nowy model, oznacza to, że musimy zmienić perspektywy, w jaki sposób postrzegamy naszą możliwą nową działalność w domniemanych przyszłych kontekstach.  „Moim skromnym zdaniem innowacja jest okazją do tworzenia pomysłów, jest środowiskiem zaufania i zaangażowania wszystkich pracowników, jest akceptacją ryzyka i błędów, a przede wszystkim jest wspólnym zobowiązaniem do realizacji strategicznych celów firmy” – przekonuje Z.Skalska.

New Normal – Trend Book 2019/2020 autorstwa Zuzanny Skalskiej można zamówić bezpośrednio przez stronę internetową autorki. Polecamy!

http://www.zuzannaskalska.nl/shop/trend-book-2019-20-new-normal