Francuski właściciel wódek Krupnik i Sobieski ma za sobą fatalną końcówkę roku. Wyniki grupy Marie Brizard Wine & Spirits spadły w Polsce o 75 proc., podczas gdy niemal na całym świecie statystyki firmy są całkiem dobre. Władze tłumaczą to m.in. wojną cenową na polskim rynku – czytamy w Rzeczpospolitej.

Francuska grupa Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS) odnotowała ogromny spadek sprzedaży alkoholi w Polsce. Szczególnie zadziwiający jest fakt, że przychody producenta i dystrybutora m.in. popularnych wódek Krupnik i Sobieski zmniejszyły się aż o 75 proc. w ostatnim kwartale 2017 roku, a więc w czasie, gdy biznes raczej powinien mieć się bardzo dobrze ze względu na święta i sylwestra.

Nieco lepiej wypadają statystyki za cały rok, chociaż i tu Francuzi nie mają się czym chwalić. Wyniki w Polsce są gorsze o 28 proc.

Z najnowszego raportu finansowego wynika, że całoroczna sprzedaż alkoholi MBWS w Polsce wyniosła 47,1 mln euro, a więc o 17 mln euro mniej niż w 2016 roku. Cała ta różnica powstała tylko w czwartym kwartale, w którym przychody spadły z 23 do 6 mln euro.