Szukający pracy coraz chętniej sięgają po aplikacje mobilne.  45 procent osób w Polsce i średnio 52% na świecie chciałoby zgłaszać chęć udziału w procesie rekrutacyjnym przez aplikacje mobilne zainstalowane na ich smartfonach. Najbardziej zainteresowani tą formą są millenialsi.

Jak pokazuje opublikowany przez firmę doradztwa personalnego ManpowerGroup raport Swipe Right, ponad połowa kandydatów z całego świata chciałaby dzisiaj używać aplikacji mobilnych na swoich smartfonach do odpowiedzi na ogłoszenia, a ich liczba rośnie w zawrotnym tempie. Na czterech z pięciu rynków pracy, które obserwowano w ciągu ostatnich dwóch lat (Chiny, Stany Zjednoczone, Australia, Meksyk i Wielka Brytania), rekrutacje prowadzone z wykorzystaniem aplikacji znacznie zyskały na popularności. W ciągu jednego roku liczba kandydatów, którzy wyrazili chęć ubiegania się o pracę za pośrednictwem programów w telefonie wzrosła o ok. 30% w Meksyku, 60% w USA i 80% w Wielkiej Brytanii i Australii.

Rosnące zainteresowanie potencjalnych pracowników aplikacjami mobilnymi i korzystaniem z nich w celach poszukiwania pracy jest podyktowane zarówno popytem, jak i podażą. Na całym świecie aplikacji używa się do niemal wszystkiego. Jednym z kluczowych powodów jest wygoda, ponieważ dzięki smartfonom proces poszukiwania pracy jest niezależny od ekranu komputera, a co się z tym wiąże kandydaci mogą jej szukać siedząc w kawiarni, autobusie czy na szczycie góry. Portale pracy również sukcesywnie rozszerzają swoją ofertę przez aplikacje.

Najczęściej przez aplikacje mobilne poszukują pracy millenialsi, czyli osoby w wieku 19-34 (64%). Z badania wynika
także, że osoby, które chcą korzystać ze smartfonów w procesie rekrutacji są bardziej otwarci na relokację do innego
miasta (30%), czy kraju (31%), podczas gdy średnia światowa wynosi odpowiednio 27% i 26%. Jest również znacznie
bardziej prawdopodobne, że te same osoby postrzegają możliwość awansu jako bodziec do natychmiastowej zmiany
pracy. Wynagrodzenie i rodzaj pracy pozostają głównymi czynnikami motywującymi, jednak możliwość awansu jest
prawie dwukrotnie ważniejsza (17%) dla osób korzystających z aplikacji, niż dla tych, którzy tego nie robią (10%).