Społeczna odpowiedzialność biznesu od wielu lat jest przedmiotem rozważań wielu polskich przedsiębiorstw, nie tylko tych największych, ale też małych i średnich firm. Wydaje się, że zainteresowanie biznesem widzącym coś więcej niż tylko wartość ekonomiczną jest coraz większe. Świadczyć o tym może m.in. liczba 1190 zgłoszonych dobrych praktyk biznesu do raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2017”, przeprowadzanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Jest to o 35 proc. lepszy wynik w porównaniu z rokiem poprzednim. Do raportu zgłosiło się łącznie 177 firm, w tym 50 z sektora MŚP. Przedsiębiorcy coraz częściej dostrzegają konieczność szerszego spojrzenia na swoją działalność, mają także większą świadomość tego, jaki skutek może mieć nieetyczne prowadzenie biznesu. W branżach, które mają szczególnie duży wpływ na społeczeństwo (np. branża finansowa), skutki te mogą być katastrofalne.

Z tego m.in. powodu powstała inicjatywa Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a mianowicie Rada Odpowiedzialnego Przywództwa. Strategiczne podejście do CSR wymaga silnego wsparcia „góry” organizacji, wsparcia jej liderów, prezesów, członków zarządu. Jeżeli ludzie zajmujący się CSR są tylko niezwiązaną z codziennym biznesem komórką firmy, która ma budować głównie dobry wizerunek firmy, to takie działania nie mają realnego wpływu na odpowiedzialność biznesu i nie przyniosą większych pozytywnych zmian w przyszłości. Gdy natomiast odpowiedzialność wpisana jest w strategię firmy, jej wizję i misję, to jest szansa, że nasze działania będą miały pozytywny wpływ, będziemy autentycznie zmieniać siebie i naszą branżę