Grupa Pracuj.pl nagrodziła Deloitte główną nagrodą w konkursie HR Dream Team. W tym roku wpłynęło aż 101 zgłoszeń z 66 organizacji, a kategoria „Kultura organizacyjna i zaangażowanie pracowników”, w której zwyciężyła firma doradcza, cieszyła się największą popularnością. Program Deloitte Employee Well-being został także wyróżniony w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2019 w kategorii „Wewnętrzna kampania wizerunkowa 2019”. Od ośmiu lat konkurs organizuje HRM Institute.

Jurorzy konkursu HR Dream Team, po raz piąty zorganizowanego przez Pracuj.pl, wybierali najbardziej efektywne zespoły HR, które dzięki nieszablonowemu podejściu do zasobów ludzkich, wnoszą dodatkową wartość do firm, a ich zaangażowanie pozytywnie wpływa na pracowników.

Działy HR dbają o zatrudnianie, motywowanie, utrzymywanie talentów i rozwijanie pracowników, współpracując z kadrą menedżerską, dbając o samopoczucie pracowników i to, by czyli się ważni i docenieni, zapominając czasem o uznaniu dla… własnej pracy. Kapituła tegorocznej edycji nie miała łatwego zadania, bowiem poziom zgłaszanych projektów jest z roku na rok coraz wyższy. Kluczowe jednak były takie kryteria, jak mierzalność, innowacyjne i kreatywne podejście do projektu, efektywność działań, a także wykorzystane narzędzia. Miano HR Dream Team to ważne wyróżnienie – nie tylko potwierdza uznanie branży, ale też wskazuje, że w tym zespole marzeń cząstka HUMAN jest najważniejsza – mówi Iga Pazio, Menedżer Zespołu Produktu i Komunikacji Marketingowej, odpowiedzialnego w Grupie Pracuj m.in. za konkurs HR Dream Team.

Ponad połowa wszystkich zgłoszeń do konkursu dotyczyła obszaru, w którym Deloitte został nagrodzony. Żadna inna kategoria nie cieszyła się taką popularnością jak „Kultura organizacyjna i zaangażowanie pracowników”. – Jesteśmy bardzo dumni z tej nagrody. Dobrze mieć świadomość, że praca w Deloitte daje satysfakcję naszym pracownikom, odpowiadając nie tylko na ich zawodowe potrzeby. W świecie, który tak pędzi powinno się pamiętać o człowieku, jego wartościach, zainteresowaniach oraz samopoczuciu – mówi Sylwia Dębińska, Lider Zarządzania Talentami w Deloitte. Wręczając nagrodę dla Deloitte, jury podkreśliło, że doceniło „dojrzałość organizacyjną, która wspiera produktywność w miejscu pracy, radzenie sobie ze stresem, zapobieganie wypaleniu zawodowemu i wywieranie pozytywnego wpływu na środowisko i najbliższe otoczenie”. Z ponad stu zgłoszeń jurorzy wybrali 6 laureatów w 3 kategoriach.

To nie jedyne wyróżnienie

Deloitte może również pochwalić się wyróżnieniem w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2019 w kategorii „Wewnętrzna kampania wizerunkowa 2019”. Uwagę jurorów zwrócił projekt „Good Company Matters”, także realizowany w ramach komunikacji Employee Well-being. Co roku, od ośmiu lat, jurorzy nagradzają firmy, które skutecznie budują swoją markę jako pracodawcy, potrafiąc pozyskiwać i przede wszystkim zatrzymać pracowników, będących inspiracją dla innych. – Także w HR potrzebna jest kreatywność. W czasach, gdy to częściej praca szuka człowieka niż człowiek pracy, by przyciągnąć najlepszych kandydatów firma musi być dla nich atrakcyjna pod wieloma względami. Dlatego dla dobrego HR-owca ważne jest poszukiwanie trendów i odwaga, bo aby zainteresować pracownika, czasem trzeba go zaskoczyć – mówi Anna Łukawska, Employer Branding Manager w Deloitte.

Cel, ciało i umysł

Deloitte dba o to, by holistycznie odpowiadać na potrzeby pracowników. W ramach wewnętrznej kampanii wizerunkowej firma z sukcesem proponowała pracownikom działania w trzech obszarach: poczucie celu, pełne energii ciało i zaangażowany umysł. Podział ten pomaga holistycznie odpowiadać na różnorodne potrzeby pracowników. Pierwsza grupa działań wychodzi naprzeciw potrzebom społecznego zaangażowania i dobroczynności. W ramach prowadzonych inicjatyw 110 osób wzięło udział w szkoleniach z udzielania pierwszej pomocy FirstAid@Deloitte. Dużą popularnością cieszył się także charytatywny bieg „Every Step Matters”. Udział w nim wzięło 290 biegaczy, którzy razem przebiegli 8257 km w 32 różnych zawodach biegowych, a każdy przebiegnięty kilometr oznaczał powiększanie puli dofinansowania dla organizacji charytatywnej.

Employee Well-being w Deloitte to także szereg działań sportowych i prozdrowotnych. W piknikach sportowych organizowanych przez Deloitte wzięło udział 380 osób. Dla dodatkowego zmotywowania do aktywności fizycznej pracowników wprowadzono także wewnętrzną platformę grywalizacyjną, która zachęca pracowników do działań sportowych. Ponadto pracownicy rozwijają swoje możliwości sportowe w różnych drużynach m.in. siatkarskiej, strzelectwa sportowego i sekcji kolarskiej. Z kolei z działań prowadzonych w ramach Dnia Zdrowia skorzystało około 600 osób.

Ostatni obszar, czyli zaangażowany umysł to oferta spotkań tematycznych i grup zainteresowań. W czasie kampanii wizerunkowej odbyło się 12 spotkań People@Deloitte, w których wzięło udział w sumie 768 osób. Sami pracownicy zgłosili chęć zorganizowania spotkań planszówkowych BoardGames@Deloitte. W zorganizowanych dotąd 8 spotkaniach zagrało 143 fanów gier. – Zadowolony, doceniony pracownik to nie tylko sukces zespołu HR, to priorytet dla nowoczesnych firm – mówi Sylwia Dębińska.

Źródło: Deloitte