Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych o 7%. W tym rośnie także wolumen sprzedanych opon do samochodów SUV (+9%) i lekkich dostawczych (+4%). Warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę sprzedaży opon zimowych, aż o +11%. Utrzymuje się także trend wzrostowy dla opon całorocznych (+29%) i motocyklowych (+25%).

Polska nadal wykazuje wyższe dynamiki sprzedaży opon w porównaniu do danych europejskich – pokazuje to, że nasz rynek nadal ma potencjał wzrostowy. Zwyżki sprzedaży markowych opon klasy premium i średniej to dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników dróg – lepsza jakość ogumienia to większe bezpieczeństwo nasze i innych kierowców – wskazuje Rafał Spirydon, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

– W naszym klimacie używanie właściwych opon w trakcie jesienno-zimowej i zimowo-wiosennej słoty może zdecydowanie skrócić drogę hamowania i niejednokrotnie uratować ludzkie życie. Kierowcy zaczynają doceniać markowe opony, bo przy stale rosnącym ruchu drogowym dają one większy margines bezpieczeństwa – dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.