PKN ORLEN, operator największej w Polsce sieci stacji paliw podjął współpracę z krajowym liderem rozwiązań mobilnych dla kierowców, firmą Neptis. Odtąd, w ramach programu lojalnościowego VITAY, zbierać będzie można punkty za zgłoszenia dokonane w aplikacji Yanosik, największej mobilnej społeczności dla kierowców. Zyskają jednak nie tylko kierowcy, bo zebrane w ten sposób punkty zostaną również przekazane na cel charytatywny.

Celem współpracy PKN ORLEN i Neptis jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach poprzez zaktywizowanie mobilnej społeczności do zgłaszania w aplikacji Yanosik zagrożeń występujących na trasie, z wyłączeniem informacji o radarach. Na wsparcie projektu, który potrwa 2 lata, PKN ORLEN przeznaczył pulę 2 miliony punktów VITAY miesięcznie. Każde zgłoszenie kierowcy biorącego udział w promocji, które zostanie potwierdzone przez kolejnego kierowcę spowoduje naliczenie dwóch punktów VITAY. Jeden z nich powiększy aktualny stan konta uczestnika programu lojalnościowego, natomiast drugi zasili wspólną dla całej społeczności pulę punktów, która następnie zostanie zamieniona na złotówki. Utworzony w ten sposób fundusz, raz na pół roku, zostanie przeznaczany na cel charytatywny, który każdorazowo wskaże społeczność Yanosika i VITAY w głosowaniu na portalu społecznościowym.

Program Vitay to potencjał w postaci blisko 4 mln kierowców, którzy już nie raz dowiedli swojego zaangażowania społecznego. Postanowiliśmy ten potencjał połączyć z możliwościami jakie daje aplikacja mobilna, której nadrzędnym celem, jest poprawa bezpieczeństwa na drogach. Skorzystają na tym zarówno kierowcy, jak i adresaci naszych działań prospołecznych. – mówi Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.

Wraz ze wzrostem liczby pobrań aplikacji wzrasta jej potencjał społecznościowy. Z liczbą przekraczającą już 2,5 mln pobrań, wznosimy się na coraz wyższy pułap, więc sami podnosimy sobie poprzeczkę. Skoro jako kierowcy możemy tak skutecznie pomagać sobie na drogach, równie skutecznie możemy pomagać w inny sposób –mówi Adam Tychmanowicz, prezes Zarządu Neptis S.A. i współtwórca systemu Yanosik.

To nie jedyna inicjatywa prospołeczna, którą promuje VITAY. Z początkiem roku w ramach programu powstał profil na Facebooku „Eco Vitay”, na którym oprócz porad jak żyć bardziej ekologicznie, klienci VITAY mogą przekazać zebrane punkty na szczytne cele ekologiczne, m.in. sadzenie drzew, dokarmianie saren, opieka nad sokołami czy bocianami. Przy tworzeniu profilu, PKN ORLEN i Fundacja „ORLEN – DAR SERCA” współpracują z organizacjami pozarządowymi, które specjalizują się w ochronie przyrody.

źródło: materiały prasowe PKN ORLEN