Home Motoryzacja Nowa Mazda3 Kobiecym Światowym Samochodem Roku 2019

Nowa Mazda3 Kobiecym Światowym Samochodem Roku 2019

Nowa Mazda3 została uznana za „Głównego Zwycięzcę” tegorocznej edycji konkursu Kobiecy Światowy Samochód Roku. Wraz z najważniejszą nagrodą, Nowa Mazda3 wygrała również w kategorii Kobiecy Światowy Rodzinny Samochód Roku.

Nagroda Kobiecy Światowy Samochód Roku została ustanowiona w 2010 r., przyznawana jest przez 41 członkiń jury reprezentujących ponad 30 krajów całego świata, które głosują zgodnie z kryteriami, jakimi kierują się kobiety przy wyborze samochodu. Więcej o konkursie na stronie: www.womensworldcoty.com.

Nowa Mazda3 zaprojektowana została przy zastosowaniu dojrzałej interpretacji języka projektowania KODO, który wnika w samą istotę japońskiej estetyki. Podczas gdy sylwetka nadwozia wyraża sedno prostego, pojedynczego ruchu, subtelne profilowanie ożywia projekt dzięki grze światła i cienia, które przenikają się wzajemnie w bryle pojazdu. Efektem jest bardziej naturalne i jednocześnie bardziej wyraziste wyrażenie dynamizmu stylistyki KODO.

Pomimo wspólnej nazwy – Mazda3, modele hatchback i sedan mają całkowicie różne osobowości; design hatchbacka jest emocjonujący, a sedana zdecydowanie elegancki. Oba warianty nadwozia dzielą tylko jeden wspólny element karoserii, którym jest maska silnika.

Kompaktowa Mazda3 wykorzystuję architekturę Mazda Skyactiv, zaprojektowaną z myślą o wykorzystaniu naturalnego dla człowieka zmysłu równowagi podczas prowadzenia. Gamę benzynowych jednostek napędowych Skyactiv uzupełnia, od jesieni tego roku, nowoczesna jednostka Skyactiv-X, która łączy najlepsze cechy silnika benzynowego i diesla.

Przeczytaj także:

Bazując na filozofii projektowania samochodu wokół człowieka, Mazda znacząco poprawiła podstawowe właściwości jezdne modelu, dzięki czemu przyspieszanie, skręcanie i hamowanie stało się całkowicie naturalne. Priorytetem było też najwyższe bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i przechodniów, co znalazło odzwierciedlenie w najwyższej, pięciogwiazdkowej ocenie przyznanej Maździe 3 w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP.

Celem Mazdy jest nawiązanie szczególnej więzi z klientami poprzez oferowanie produktów, technologii i usług, które przemawiają do jak największej grupy osób.

Źródło: Mazda Motor Poland