W roku 2016, Grupa Audi zamierza położyć kolejne fundamenty swego przyszłego wzrostu. W nowym roku finansowym, koncern chce kontynuować wysoki poziom inwestycji. Przy dalszej optymalizacji procesów i kosztów, planowane inwestycje materialne mają wynieść ponad 3 mld euro. Mają one w dalszym ciągu przyczyniać się do rozwoju i kontynuacji sukcesów koncernu z Ingolstadt. Połowa kwoty, którą planuje się wydać na inwestycje, przypada na niemieckie fabryki Audi w Ingolstadt i Neckarsulm. Ponadto w roku 2016, koncern planuje zatrudnienie kolejnych ekspertów specjalizujących się w przyszłościowych rozwiązaniach technicznych.

Zatwierdzony program inwestycji na rok 2016, zakłada dalszą kontynuację założeń koncernowej strategii wzrostu: „Będziemy inwestować przede wszystkim w przyszłościowe rozwiązania, by umacniać silną pozycję naszej marki” – podkreśla prezes zarządu Audi AG, Rupert Stadler. Nowy model – Audi Q2, pozwoli też producentowi wejść w nowy segment rynku.

Poza tym, koncern z Ingolstadt chce w przyszłym roku zaprezentować następcę modelu Audi Q5, kontynuując w ten sposób pełną sukcesów historię SUV’ów spod znaku czterech pierścieni. „Nasze plany inwestycyjne w dużej mierze skupiają się również na rozwoju napędów alternatywnych” – dodaje Stadler. W roku 2018 na rynek wejdzie pierwsze seryjne elektryczne auto marki Audi, bazujące na koncepcyjnym Audi e-tron quattro concept. Do roku 2020, koncern chce poszerzyć paletę modelową do 60 różnych samochodów.

Podczas gdy Grupa Audi świadomie inwestuje w nowe modele, rozwiązania techniczne oraz rozbudowę światowej sieci produkcyjnej, członek zarządu ds. finansów Axel Strotbek, widzi również potencjał do stałej optymalizacji kosztów: „poprzez obecny program inwestycyjny chcemy oczywiście wzmocnić już i tak silną pozycję naszej marki, ale również zależy nam na wytyczeniu obszarów, gdzie będzie możliwa optymalizacja procesów i kosztów.” Według Strotbeka przedsiębiorstwo nie będzie oszczędzać na rozwiązaniach budujących przyszłość firmy, ale zamierza dokładnie sprawdzać każdą inwestycję. Dlatego między innymi, zarząd zadecydował o przesunięciu o rok budowy tunelu aerodynamicznego.

W dziedzinie digitalizacji Audi nadal przyspiesza: na początku grudnia koncern wykupił jedną trzecią udziałów w firmie HERE, i w ten sposób zapewnił sobie współpracę z jednym z wiodących dostawców cyfrowych map i lokalizowanych usług. Udziały zakupione przez Audi AG kosztowały około 0,85 mld. euro. W celu dalszego umacniania „przewagi dzięki technice”, w roku 2016 koncern planuje dalszą rozbudowę sił kadrowych. Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG ds. kadr i spraw socjalnych mówi: „poszukujemy ekspertów w ważnych dziedzinach przyszłości”. Poszukiwani są przede wszystkim specjaliści w zakresie alternatywnych napędów i lekkiej budowy, ale również eksperci ds. IT, którzy w erze cyfryzacji rozwijać będą obszary Audi connect, Audi mobility i smart factory.

Audi