Pierwszy pojazd, który nosił nazwę „Porsche”, zarejestrowano 8 czerwca 1948 r. – był to model 356 „No.1” Roadster. Właśnie tego dnia narodziła się marka Porsche. Typ 356 zamienił marzenie Ferry’ego Porsche o aucie sportowym w rzeczywistość. 

Historia marki Porsche rozpoczyna się w 1948 r., jednak fundamentem producenta sportowych aut jest życiowe dzieło profesora Ferdinanda Porsche – dzieło, które kontynuował jego syn Ferry. Ferdinand Porsche opracowywał innowacje dla przemysłu motoryzacyjnego już u progu ubiegłego stulecia. W 1900 r. zbudował samochód elektryczny napędzany silnikami w piastach kół, znany jako Lohner Porsche. Na jego bazie powstał pierwszy na świecie pojazd osobowy z napędem na obie osie. W tym samym roku konstruktor stworzył wzorzec dla pojazdów hybrydowych i zaprojektował napęd benzynowo-elektryczny. W 1931 r. założył własne biuro projektowe. Jego koncepcję samochodu sportowego pod nazwą Porsche demonstrował „Berlin-Rome Car”, pokazany w 1939 r. Marzenie Ferdinanda Porsche ziścił jednak dopiero jego syn Ferry, prezentując w 1948 r. Typ 356.

Przełomowym samochodem był dla Porsche następca 356 – model 911, który zaprojektował syn Ferry’ego, Ferdinand Alexander. To 911 zapewniło firmie pozycję jednego z czołowych producentów samochodów sportowych na świecie, zarówno od strony techniki, jak i stylistyki. Zaprezentowane szerokiej publiczności po raz pierwszy w 1963 r., do dzisiaj powstało w liczbie ponad miliona egzemplarzy.

– Chociaż w kolejnych dekadach »911« była systematycznie rozwijana i po wielokroć udoskonalana dzięki stosowaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań, żaden inny samochód nie zdołał zachować swojej pierwotnej istoty w takim stopniu co ona” –  powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Wszystkie modele Porsche muszą być projektowane w oparciu o ten sportowy samochód, teraz i w przyszłości. Jako trzon naszej marki, »911« stała się sportowym autem marzeń, zdobywając liczne serca entuzjastów motoryzacji na całym świecie.

Przyszłość sportowych samochodów Porsche zbliża się właśnie do linii startu – w postaci Mission E, pierwszego technologicznego lidera z Zuffenhausen z napędem całkowicie elektrycznym. Ten koncepcyjny pojazd łączy charakterystyczny, emocjonujący design Porsche, niezrównane prowadzenie i osiągi oraz wybiegającą w przyszłość funkcjonalność na co dzień. Czterodrzwiowy samochód z czterema osobnymi fotelami dysponuje mocą systemową przekraczającą 440 kW (600 KM) i zapewnia ponad 500-kilometrowy zasięg, a na przyspieszenie od 0 do 100 kmh potrzebuje mniej niż 3,5 s. Ładowanie jego akumulatora do 80% pojemności trwa około 15 minut. W ten futurystyczny projekt Porsche zainwestowało około 1 mld euro.