W swojej nowej, wiosennej kampanii Zalando porusza temat stereotypów, jednej z największych przeszkód w różnorodności i wolności. Badanie przeprowadzone we współpracy z YouGov wykazało, że ponad 93% Polaków uważa, iż stereotypy są wciąż obecne w naszym społeczeństwie.

Mając to na uwadze, Zalando tworzy nowy termin Zerotyp. Zerotyp Zalando zaprasza odbiorców do świata, w którym króluje niezależność i otwartość.

Zerotyp Zalando kontra przestarzałe schematy

Zalando, wiodąca w Europie platforma modowo-lifestyle’owa, promuje wiosenną kolekcję pełną pozytywnych emocji w kampanii „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.”, bez opierania się na utartych stereotypach. Dlatego celem firmy jest przedstawienie Zerotypów oraz rozpoczęcie dyskusji na temat przestarzałych, ale wciąż obecnych stereotypów kulturowych.

Badanie przeprowadzone przez Zalando we współpracy z YouGov, międzynarodową grupą badawczą i analityczną w Polsce, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Francji i Szwecji wykazało, że według 89% ankietowanych w dzisiejszym świecie nadal obecne są stereotypy, a zdaniem 47% z nich, jest ich więcej niż kiedyś. Ponadto, większość respondentów twierdzi, że w głównej mierze wpływ na taki stan rzeczy mają media, w 57% filmy i programy telewizyjne, a w 60% reklamy. W związku z tym, Zalando stawia sobie za cel zmianę sposobu, w którym moda i reklama ograniczają ludzi oraz umożliwienie im cieszenia się swoją zerotypową osobowością i stylem.

Różnorodność i unikalny styl

Jako wiodąca w Europie platforma modowo-lifestyle’owa, obsługujemy ponad 29 milionów konsumentów i zdajemy sobie sprawę z różnorodności oraz unikalnego stylu każdego z nich. Dlatego wierzymy, że w dzisiejszym społeczeństwie nie ma już miejsca na stereotypy. Badania wykazały, że w Polsce ponad 93% uważa, że stereotypy są wciąż obecne w społeczeństwie, a zaledwie 2% respondentów twierdzi, że nie istnieją. Dodatkowo ponad połowa badanych odpowiedziała, że doświadczyła traktowania w sposób stereotypowy. Nasza wiosenna kampania budzi do życia Zerotypy i przekonanie, iż każdy może być kim chce, bez wyznaczania swojego typu, stylu, oczekiwań czy ograniczeń, które go definiują. – mówi Dawid Pożoga, Market Lead na rynek Polski w Zalando.

https://biznestuba.pl/eksperci/dane-makroekonomiczne-wolniejszy-wzrost/

Wesołe miasteczko z modą w tle – Zerotyp Zalando

Spot reklamowy został stworzony we współpracy z londyńską agencją Mother. Wreżyserowł go duet Leila & Damien de Blinkk, to podróż przez wesołe miasteczko. W początkowej fazie odzwierciedla ona znany i stereotypowy portret lunaparku. Jednak kolejne powroty do tej samej scenerii są jednak bardziej nieoczekiwane. Postacie wcielają się w inne role. Za sprawą szerokiego asortymentu, ich stylizacje stają się barwne oraz niepowtarzalne. Uwolnienie od stereotypów i kategoryzacji sprawia, że bohaterowie są szczęśliwi i cieszą się swoim zerotypowym stylem.

Myśl przewodnia kampanii, „Goodbye stereotypes, hello Zerotypes”, w naturalny sposób łączy ze sobą nie tylko sceny w spocie reklamowym. Ale przede wszystkim wiosenne kolekcje z nieodłączną swobodą w stylizacjach. Ponadto, nawiązuje ona do nowego kierunku pozycjonowania Zalando, Free to be. Platforma zachęca każdego do bycia sobą. Przekonuje, że styl jest jedną z rzeczy, która sprawia, że możesz być kim chcesz.

Kampania 360 stopni

Przyciągające wzrok zdjęcia wykonał Tom Craig, a angażujące materiały do mediów społecznościowych wyreżyserowane zostały przez Tasha Huanga. Utworem wykorzystanym w spocie reklamowym jest  „Salted Caramel Ice-cream” z najnowszego albumu Metronomy.

„Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.” to kampania 360°, która będzie wspierana działaniami w telewizji, kanałach online, mediach społecznościowych, kinie oraz w prasie. W największych miastach w Polsce kampania pojawi się także na nośnikach OOH. W Warszawie, Łodzi, Poznaniu i na Śląsku kreacje będą nawiązywały do lokalnej kultury i gwary oraz stereotypów. Pierwsza emisja na Zalando.pl planowana jest w dniu 23.02.2020.

materiał prasowy