Wakacje to idealny czas na relaks – zwłaszcza przy dobrej książce. Jeśli jednak chcesz zanurzyć się w bardziej poradnikowych pozycjach i podszkolić się biznesowo, sprzedażowo czy prezentacyjnie – proponujemy Wam kilka pozycji wartych uwagi. Postawiliśmy także na nowy trend, jakim jest troska o dobro pracownika, wiec w naszym zestawieniu znajdziecie także książki, które nawiązują do kultury organizacji firmy i tego, że im bardziej „wyluzujemy” tym większy zysk osiągniemy.

Biznesowe lektury na wakacje – bądź lepszy w autoprezentacji, postaw na wellbeing, poznaj techniki perswazji. Między innymi te zagadnienia warto przeanalizować przed zbliżającym się, nowym sezonem pracy, który ruszy z impetem już we wrześniu. Miesiąc ten to także gorący czas spotkań biznesowych, na które warto przygotować się już teraz.

 

„Od dobrego do wielkiego” – Jim Collins

W książce, autor przedstawił kilkanaście firm ze słabym początkiem na rynku, jednak dziś będące liderami w swoich branżach: wśród nich choćby Intel, Coca-Cola i General Electric. Książka inspiruje i odpowiada na pytanie, czy istnieje coś takiego, jak lepszy kod DNA danej firmy lub prościej – czym tak naprawdę różnią się wybitne przedsiębiorstwa od słabych.W tej książce Collins opisuje też metodę wszczepiania obumierającej organizacji przywódczych i przedsiębiorczych genów zwycięstwa, a także podaje konkluzje, poparte badaniami empirycznymi.

Okładka książki Od dobrego do wielkiego

 

„Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce” – Jerzy i Agata Rzędowcy

Autorzy zebrali nie tylko techniki wystąpień publicznych oraz zasady przygotowywania konspektów i pracy głosem, ale także triki potrzebne do stworzenia indywidualnego stylu przemawiania oraz radzenia sobie ze stresem. W książce znajdziemy także sposoby na przekazanie całej swojej wiedzy oraz sugerowanie słuchaczom, że to jeszcze nie wszystko.

Tył okładki książki Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce

 

„Wellbeing w organizacji” – praca zbiorowa pod redakcją dr Katarzyny Kulig- Moskwy

Sukces w biznesie to nie tylko sprzedaż, targety i marketing. W pierwszej na rynku książce o wellbeingu, dowiadujemy się, że ważne jest także poczucie satysfakcji przez pracowników, które jest swego rodzaju inwestycją strategiczną firmy. A przecież toksyczne środowisko pracy oraz zagrożenia cywilizacyjne, takie jak stres  czy  złe  nawyki,  ale  również  wymagania  pracodawców  wobec pracowników powodują, że w interesie organizacji jest stawianie dobrostanu pracownika w centrum zainteresowań. Holistyczne podejście do człowieka  w  organizacji  jest współcześnie  konieczne  dla  budowania  przewagi konkurencyjnej. Coraz częściej mówi się o tendencjach przeciwnych do konsumpcjonizmu, o tym, że młodzi nie mają, w stosunku do poprzedniej generacji, tak mocnej chęci posiadania. Podkreśla się minimalistyczny nurt, małe mieszkanie, niekoniecznie na własność, samochód z wypożyczalni, rower miejski itp. Nowa generacja stawia na doświadczanie – podróże czy mobilność. Taki nurt zdaje się potwierdzać T. Nordenfelt, który zakłada, że dobrostan związany jest ze sferą doświadczeń. Jeżeli człowiek odczuwa emocje, określane jako pozytywne, poziom jakości jego życia można ocenić jako wysoki.

 

„100 sekretów mistrza sprzedaży” – Arkadiusz Bednarski

Autor, w formie 100 rad doradza, jak skutecznie unikać porażek lub błyskawicznie zamienić je w sprzedażowe sukcesy. Rady zamieszczone w tej książce są krótkie i treściwe – stają się idealnym poradnikiem dla nowoczesnego handlowca.

Okładka książki 100 sekretów Mistrza Sprzedaży

„Ekspert biznesu. Jak wymyślić, stworzyć i prowadzić zyskowny biznes bez środków na start” – Adam Grzesik

Jeśli myślisz o biznesie lub jesteś na etapie jego planowania, książka z pewnością będzie dobrym źródłem informacji, co jest miarą powodzenia firmy. Rozpoznawalność marki, innowacyjność produktu, liczba wywiadów, których jej właściciel udzielił mediom branżowym? A może po prostu pieniądze, jakie dzięki niej zarabia? Odpowiedź z pewnością jest złożona i pokazuje to na przykładzie sukcesów innych firm i ludzi.

Tył okładki książki Ekspert biznesu. Jak wymyślić, stworzyć i prowadzić zyskowny biznes bez środków na start

 

„Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji” – Batko Andrzej

W tej książce „słowo” i „język” odmienione są chyba na wszystkie przypadki, a wszystko po to aby nauczyć Cię wpływania na innych, ale też na siebie samego. Książka stawia na najskuteczniejsze techniki wpływania na umysł, także ten ukryty zgrabnie między wierszami. Książka z pewnością pomoże szybko opanować techniki perswazji i z powodzeniem je stosować, a także odpowiada na pytanie, kiedy manipulacja staje się nieetyczna.

Okładka książki Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji

„Myślenie wizualne w biznesie” – Karolina Jóźwik, Szymon Zwoliński

Jeśli występujesz publicznie, wykonujesz prezentacje lub prowadzisz spotkania biznesowe (bądź dopiero obrałeś ten kierunek zawodowy) – książka ta z pewnością pokaże Ci jak, przedstawić najważniejsze informacje w prostszy i jaśniejszy sposób. Autorzy przedstawiają, jak włączyć techniki wizualizacji rysunkowej w proces tworzenia notatek i prezentacji, niezależnie od umiejętności artystycznych czytelnika. Podręcznik wyjaśnia krok po kroku praktyczne techniki wizualnych notatek sporządzanych we własnym tempie, jak również w czasie rzeczywistym podczas spotkań i szkoleń.

MS, BiznesTuba.pl