Firma Zappos oferuje swoim pracownikom darmową myjnię samochodową, w Japonii można skorzystać z urlopu złamanego serca, a w Wielkiej Brytanii pracownicy mogą liczyć na Botox Leave – urlop w celu zadbania o atrakcyjny wygląd. Światowe marki prześcigają się w oferowaniu coraz ciekawszych benefitów pracowniczych. Według danych Sedlak&Sedlak 82% polskich firm oferuje benefity pozapłacowe swoim pracownikom. I nie jest to już wyłącznie prywatna opieka zdrowotna.

Platformy serialowo-filmowe

Według badania Gemius/PBI w samym grudniu 2019 r. z Netflixa korzystało 5,3 mln polskich internautów. Polacy kochają filmy i seriale – grzech tego faktu nie wykorzystać w batalii o wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Świetnym wyjściem poza standardy jest benefit w formie abonamentu Netflix. Koszt nieduży, a radość wielka. Firma oferująca takie rozwiązanie to pracodawca wart uwagi, szczególnie wśród młodego pokolenia.

Wyjazdy językowe

Polacy chcą się rozwijać i uczyć. Z danych Pracuj.pl jasno wynika, że 28% pracowników oczekuje od pracodawcy dofinansowania do nauki języków obcych. A ta nie musi być nudna – można ją połączyć z wyjazdem i integracją pracowników.

– W Angloville kierujemy benefity językowe do osób zainteresowanych rozwojem swoich umiejętności językowych. Z rozmów z klientami jasno wynika, że pracownicy cieszą się z tak dopasowanego benefitu i co najważniejsze – chętnie z niego korzystają – mówi Michał Kelles-Krauz z Angloville, firmy oferującej wyjazdy językowe do angielskich wiosek, w których nie usłyszymy słowa po polsku. Nowoczesne zajęcia opierają się na zanurzeniu w języku, co stanowi skuteczną naukę angielskiego.

Dopłaty do dojazdów do pracy

Z raportu „Benefity – czyli co motywuje pracowników”, przygotowanego przez portal Pracuj.pl wynika, że 20% badanych oczekuje od pracodawcy benefitu w postaci dofinansowania dojazdów do pracy. Pod tym pojęciem kryją się zarówno samochody służbowe, ale także dofinansowanie dojazdów, umożliwiające korzystanie z wypożyczalni samochodów, skuterów i rowerów. To istna rewolucja w benefitach i z pewnością będzie to jeden z wiodących trendów w najbliższych latach.

Masaże i zajęcia fitness w miejscu pracy

Badanie PWC pokazuje, że 64% firm w Stanach Zjednoczonych wprowadziło już benefity pracownicze mające na celu redukcję stresu i poprawę zdrowia. Pracodawcy zza oceanu doskonale zdają sobie sprawę, że wypoczęty pracownik to szczęśliwy i wydajny pracownik. Trend ten małymi kroczkami pojawia się również w Polsce – stąd pojawienie się benefitów z kategorii well-being, obejmujących na przykład masaże w miejscu pracy czy zajęcia fitness. Można śmiało zaryzykować tezę, że za kilka lat będzie to w wielu firmach standardem.

Darmowe lunche, owoce i soki

Jedną z ulubionych czynności w miejscu pracy jest… spożywanie posiłków! Nic dziwnego – nawet najlepsze auto nie pojedzie bez paliwa. Według danych portalu Pracuj.pl ponad połowa badanych osób oczekuje dofinansowania do obiadów. Coraz popularniejszymi benefitami są już darmowe lunche, owoce czy soki. Trend ten można już zauważyć w wielu ogłoszeniach o pracę.

Źródło: Angloville