1 sierpnia 2017 roku Szymon Sołtysik objął funkcję dyrektora PR Mazda Polska.
W ramach swojego stanowiska będzie odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie strategii PR marki w Polsce, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną oraz koordynację projektów specjalnych.
Szymon Sołtysik jest absolwentem dziennikarstwa na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i już podczas studiów podjął pracę w regionalnym Radiu Flash FM. W swojej dwudziestoletniej karierze dziennikarza motoryzacyjnego może pochwalić się pracą w tygodniku „Motor”, „Wysokich Obrotach” – cotygodniowym dodatku motoryzacyjnym do „Gazety Wyborczej”, „Auto-Moto” oraz polskiej edycji miesięcznika „TopGear”, którego był redaktorem naczelnym w latach 2011-2016. Jak mówi, od dzieciństwa jest zakochany w samochodach, uzależniony od prędkości i dobrych aut, więc podjęcie nowych wyzwań w strukturach Mazda Polska jest dla niego kontynuacją życiowych pasji i przestrzenią do wykorzystania zawodowych kompetencji.
Szymon Sołtysik zastępuje na stanowisku Magdalenę Węglewską, która wiosną dołączyła do zespołu marki w regionie Europa Środkowa i Południowo-Wschodnia. Jako Marketing Communications & PR Director koordynuje działania 17 rynków.
Od momentu rozpoczęcia działalności w czerwcu 2008 r., polski oddział Mazdy wydał klientom ponad 52,5 tys. samochodów, a marka ugruntowała swoją pozycję na rynku, dzięki modelom 6. generacji, opartych na technologiach SKYACTIV i wzornictwie KODO: Dusza Ruchu. W 2017 roku Mazda wprowadziła do sprzedaży dwa premierowe modele samochodów: MX-5 RF oraz nową Mazdę CX-5. Mazda dynamicznie rozwija się na polskim rynku, obecnie sieć sprzedaży obejmuje 31 salonów i 42 serwisy.
Źródło: Mazda Polska