E-mail marketing polega na wysyłaniu wiadomości elektronicznych do określonej bazy danych. Wiadomości wysyłane są do sprecyzowanych grup odbiorców wyselekcjonowanych z bazy danych na podstawie określonych kryteriów. Przykładowo, jeśli chcemy pobudzić do działania grupę mało aktywnych klientów, możemy wyodrębnić ich z całej bazy, a następnie wysłać do nich odpowiednio skonstruowany przekaz z ofertą specjalną.

Jakie narzędzie do e-mail marketingu wybrać?

Jeśli w strategii marketingowej firmy coraz częściej wykorzystujesz e-mail marketing, powinieneś starannie zaplanować wszelkie działania, które usprawnią kampanie. Warto kompleksowo zaplanować wszystkie akcje wykorzystując nowoczesne narzędzia e-marketingu, które pomocą efektywnie zarządzać kampanią i przyniosą oczekiwane rezultaty. Niezwykle pomocna będzie automatyzacja wysyłki kampanii mailingowych dzięki specjalnym systemom, które ułatwiają wysyłanie korespondencji seryjnej, a następnie badają efekty przeprowadzonej kampanii.

Główne cele kampanii mailingowych

Efektywnie przeprowadzona kampania e-mailingowa pozwala dotrzeć z informacją do określonych grup odbiorców, a także zachęcić ich do konkretnych działań. Podstawowym działaniem jest zainteresowanie odbiorców ofertą firmy, a przesłany mailing powinien być na tyle interesujący, aby odbiorca kliknął w odpowiedni link i po przekierowaniu w odpowiednie miejsce zapoznał się z wybraną lub kompleksową ofertą firmy.

Zalety kampanii online

Kampanie mailingowe, podobnie jak kampanie marketingowe prowadzone online w social media lub w sieciach filiacyjnych i w wyszukiwarce Google, pozwalają na tanie i szybkie dotarcie do określonych grup klientów. Dzięki odpowiednio ukierunkowanym działaniom zasięg tych działań może być lokalny lub przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi – nawet globalny. Właściwie zbudowany komunikat, który dociera do określonych grup odbiorców, wyselekcjonowanych na podstawie pewnych cech wspólnych (czyli odbiorców o zbliżonym profilu), może zaprocentować w postaci budowy pozytywnego wizerunku, rozpoznawalności marki lub wzrostu sprzedaży.

Selekcja grupy docelowej

Poza możliwością dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów, e-mail marketing pozwala na wyodrębnienie grupy docelowej według kilku ważnych kryteriów. Kompleksowe wiadomości na temat segmentacji znajdą Państwo na stronie schober.pl. Do podstawowych kryteriów wyboru należy wiek i płeć, a także miejsce zamieszkania. Już na podstawie tych danych można odpowiednio skonstruować komunikat, który ma szansę skłonić potencjalnych klientów do określonej reakcji.

Gotowe szablony newsletterów

Automatyzacja wysyłki e-mailingów to niezwykle użyteczne narzędzie pozwalające w razie potrzeby na szybką reakcję. Jeśli mamy do dyspozycji gotową bazę danych i chcemy błyskawicznie poinformować klientów o konkretnym wydarzeniu, to warto skorzystać z gotowego szablonu newsletteru. System automatycznej wysyłki e-mailigowej pozwala na samodzielne tworzenie przekazu, a następnie umożliwia kontrolę i analizę wyników. Po każdej wysyłce automatycznie generuje się raport w formie tabeli, a także grafiki, ilustrujące wyniki przeprowadzonej kampanii.