Home Innowacje Asystent Lotu – nowa usługa na rynku turystycznym

Asystent Lotu – nowa usługa na rynku turystycznym

asystent lotu

GIVT – platforma technologiczna zajmująca się uzyskiwaniem odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty, nawiązała współpracę z Europą Ubezpieczenia – jednym z liderów rynku ubezpieczeń podróżnych w Polsce. W efekcie powstała usługa „Asystent Lotu”, oferowana klientom ubezpieczyciela, korzystającym z polis turystycznych.

„Asystent Lotu” to pierwszy na rynku ubezpieczeniowym dodatek do polis podróżnych, zapewniający jego posiadaczom dostęp do informacji o prawach pasażerów w przypadku opóźnionych lub odwołanych lotów oraz o sytuacjach, w których zakłócone loty nie kwalifikują się do wypłaty odszkodowań w ramach Regulacji WE (261). Klienci posiadający w ramach ubezpieczenia darmową usługę Asystenta, będą mieli w czasie rzeczywistym przesyłane przez platformę technologiczną GIVT informacje, czy ich zakłócone loty kwalifikują się do wypłaty rekompensaty oraz będą mogli liczyć na profesjonalną pomoc w uzyskaniu odszkodowania. Do oceny okoliczności zakłóconych lotów GIVT stosuje zaawansowany model analityczny, w oparciu o sztuczną inteligencję oraz technologię Big Data. System GIVT pozwala na automatyczną weryfikację zakłóceń lotniczych, co przyśpiesza i upraszcza obsługę klientów.

Przeczytaj także:

Przewidywanie zakłóceń lotów

Rynek lotniczy rozwija się dynamicznie. Według szacunków Eurocontrol, do 2040 roku liczba pasażerów w Europie wzrośnie o 47%, przekraczając 2,5 miliarda. W połączeniu z niewystarczającą przepustowością lotnisk, problemami linii lotniczych oraz czynnikami zewnętrznymi, ogromna część pasażerów może w tej sytuacji napotkać na problemy z lotem, takie jak odwołane lub opóźnione połączenia. Odpowiedzią GIVT na tę sytuację jest stworzenie unikalnego systemu przewidywania zakłóceń lotów pasażerskich oraz automatycznego klasyfikowania ich przyczyn, co decyduje o możliwości szybkiego złożenia wniosku o odszkodowanie. Tworząc usługę „Asystent Lotu” w partnerstwie z Towarzystwem Europa, już w tej chwili wykorzystujemy zaawansowane modele oceny lotów w oparciu o Big Data i sztuczną inteligencję, aby w ułamkach sekund wiedzieć, czy zakłócone loty kwalifikują się do odszkodowania. Wszystko z myślą o komforcie pasażerów oraz szybszym i prostszym procesie ubiegania się w ich imieniu o przysługujące rekompensaty – mówi Damian Zozula, Chief Commercial Officer Marketing w GIVT .

Nowa usługa dla pasażerów

„Asystent Lotu” to kolejna usługa, którą dodajemy do naszych ubezpieczeń turystycznych, by wspierać klientów w przypadku wystąpienia niespodziewanych i kłopotliwych zdarzeń podczas ich podróży lub wypoczynku poza granicami Polski. Usługa wpisuje się w nasze podejście, by być z klientem w każdej sytuacji, w której potrzebuje on zewnętrznej pomocy. Większość podróżujących nie wie, jakie mają prawa jako pasażer opóźnionego lotu i jakie świadczenia im przysługują. Razem z naszym partnerem – platformą GIVT – oferujemy im wsparcie, dostarczając nie tylko informacji na temat samych opóźnień, ale także wspierając wiedzą o przysługujących im prawach – mówi Tomasz Janas, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych i Gwarancji w Europa Ubezpieczenia.

Zgodnie z przepisami unijnymi, za odwołany, opóźniony lot o 3 godziny lub więcej, a także oraz za odmowę wejścia na pokład, podróżny może uzyskać rekompensatę od linii lotniczych, której kwota zależy od odległości. Jest to:

  • 250 EUR w przypadku trasy lotu o długości do 1500 km,
  • 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrz Unii Europejskiej na dystansie dłuższym niż 1500 km oraz dla pozostałych tras o długości między 1500 a 3500 km,
  • 600 EUR w przypadku lotów poza terytorium Unii Europejskiej, gdy dystans jest dłuższy niż 3500 km.

materiał prasowy