Vivid Games zanotował najlepszy kwartał w historii. Łącznie, od stycznia do września bydgoska spółka wypracowała ponad 9,49 mln zł przychodów i 1,68 mln zł zysku netto. Tylko w III kwartale developer zarobił więcej niż w całym 2013 r. Dobre wyniki to efekt optymalizacji mechanizmów monetyzacji produktów i stopniowego przechodzenia do modelu Free2Play, w którym wydany będzie Real Boxing 2. Premiera gry planowana jest w 2015 r.

Przy przychodach na poziomie 3,94 mln zł (wzrost o 81 proc.), Vivid Games wypracował w trzecim kwartale 2014 r. 0,82 mln zł zysku netto (wzrost o 550 proc.). Narastająco sprzedaż spółki wzrosła do prawie 9,5 mln zł (wzrost o 91 proc.), a zysk netto sięgnął 1,68 mln zł (wzrost o 425%). Dla porównania w całym 2013 r. analogiczne wyniki wyniosły odpowiednio 8 mln zł i 0,72 mln zł. – Na dobre wyniki spółki złożyło się kilka przyczyn. Dwie główne to rosnąca sprzedaż obu naszych gier, Real Boxing i Godfire oraz coraz bardziej udoskonalane mechanizmy monetyzacji i konwersji.  To wszystko w połączeniu z udostępnieniem Real Boxing na iOS za darmo, pozwoliło nam osiągnąć tak dobre wyniki podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Przypomnijmy, że po znaczącej aktualizacji pod koniec czerwca, Real Boxing został udostępniony w sklepie Apple App Store za darmo. Od tego czasu gra została pobrana ponad 7 mln razy, a wciąż udoskonalane przez spółkę mechanizmy sprzedaży, przełożyły się na znaczny wzrost wpływów z mikropłatności i reklam. Największy hit Vivid Games zadebiutował również w wersji na PC oraz pojawił się na południowo-amerykańskiej platformie Bemobi, stając się tam najlepiej zarabiającą grą. – Udostępnienie Real Boxing za darmo traktujemy jako test potencjału gry w modelu F2P. Śmiało możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces, co sprawia że z dużym optymizmem patrzymy na zbliżającą się premierę Real Boxing 2, która od początku projektowana była jako gra typu Free2Play. Premierę planujemy na przyszły rok. Idąc za ciosem postanowiliśmy zaoferować darmową grę również graczom używającym na swoich urządzeniach systemu Android. Efekty będą widoczne w wynikach za czwarty kwartał- zapowiada Kościelny. W Real Boxing 2 wykorzystane będą najnowsze technologie jak silnik Unreal Engine 4 oraz autorski system międzyplatformowych rozgrywek wieloosobowych. Doświadczenie zdobyte przy produkcji gry, zaprocentują przy produkcji kolejnych tytułów w modelu Free2Play, które będą dostarczane na rynek z większą częstotliwością niż dotychczas.

Jednak zanim na rynku pojawi się Real Boxing 2, czeka nas premiera Godfire: Rise of Prometheus na Androida. – Konieczność zmiany modelu biznesowego, czego efektem będzie większa dochodowość gry, wymusiła przebudowę mechanizmów monetyzacyjnych gry. W efekcie gracze otrzymają lepiej dopasowany produkt, który będziemy w stanie lepiej monetyzować. Premiera jeszcze w tym kwartale- zapowiada prezes.

Strategia Vivid Games na najbliższe miesiące zakłada dalsze ugruntowanie pozycji spółki na światowym rynku gier mobilnych oraz stopniową rozbudowę portfolio produktów. Szczegóły strategii zostaną przedstawione w styczniu 2015 r.

                Przychody, EBITDA, Zysk netto narastająco za okres III kw.2011 – III kw.2014 r.

vivid_games

 

 źródło: Vivid Games S.A.