Home Bezpieczeństwo Koronawirus a zdrowie pracowników i ich rodzin

Koronawirus a zdrowie pracowników i ich rodzin

Koronawirus w akcji, a więc jak zadbać o zdrowie pracowników i ich rodzin? Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów” – twierdzi sir Richard Branson. Te słowa nabierają szczególnego znaczenia dziś, kiedy pracodawcy starają się zminimalizować ryzyko rozpowszechniania się koronawirusa.


Epidemia koronawirusa, wywołującego chorobę COVID-19, stała się faktem. W związku z tym media każdego dnia informują o tym, ile zostało wykonanych testów, donoszą o kolejnych zdiagnozowanych przypadkach.

Koronawirus w akcji. Zdrowy pracownik to zdrowa firma

Słowa zdrowy pracownik to zdrowa firma nabierają dziś szczególnego znaczenia. W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa na zachorowanie narażeni są wszyscy. Konsekwentnie firmy weryfikują wewnętrzne procedury, by przygotować się na wszelkie ewentualności. Wielu właścicieli za równie ważne uznaje przeorganizowanie pracy tak, by umożliwić pracownikom wykonywanie zadań podczas tzw. home office – powiedziała Katarzyna Turska, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Koronawirus a zdrowie pracowników i ich rodzin- zdjęcie kobiety , Katarzyna Turska

Na stronie Ministerstwa Rozwoju znajdziemy 12 zaleceń. Na przykład informacje na temat zachowania bezpiecznej odległości od rozmówcy oraz promowania zasad higieny. Kolejną rekomendacją dla przedsiębiorców, o ile to możliwe, jest unikanie kontaktu bezpośredniego z klientami, zamiast tego korzystanie z urządzeń teleinformatycznych. Ponadto wiele firm zdecydowało się na zapewnienie pracownikom kontakt z klientem via komunikatory, pracę zdalną, dostęp do dysków czy serwerów.

Promocja płatności bezgotówkowych. Bez PIN do 100 złotych

Ministerstwo, poza przygotowaniem rekomendacji w zakresie higieny, wytycznych do kampanii informacyjnych kierowanych do pracowników oraz organizacji miejsca pracy, apeluje, aby przedsiębiorcy promowali dokonywanie płatności bezgotówkowych. Zachęca, by w miarę możliwości rezygnować z płatności gotówką, która, przechodząc z rąk do rąk, może przenosić koronawirusa. Jak wynika z rekomendacji Światowej Organizacja Zdrowia (WHO) płatności bezgotówkowe, czyli płatności kartami, są bezpieczniejsze niż pieniądze. Według danych WHO, bakterie i wirusy na powierzchni banknotów mogą utrzymywać się przez dłuższy czas. To ważna informacja szczególnie dla sprzedawców i kupujących.

Korzystanie z karty, czy to płatniczej, debetowej czy podarunkowej, nie tylko pomoże usprawnić proces zakupowy, minimalizować ryzyko przenoszenia wirusa, ale także zwiększa poczucie bezpieczeństwa jego uczestników – powiedziała Katarzyna Turska z Sodexo Benefits and Rewards Services

Karta płatnicza zwykle znajduje się wyłącznie w posiadaniu płatnika. Dodatkowym argumentem jest to, że 20 marca limit płatności bez konieczności podawania kodu PIN zostanie podniesiony do 100 złotych. Tym samym osoba dokonująca płatności nie ma bezpośredniego kontaktu z innymi powierzchniami, na których może znajdować się wirus.

Źródło: http://media.contrust.pl