Największym zainteresowaniem cieszyły się 2-letnie obligacje oszczędnościowe. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup kwotę 297,0 mln zł (30% udział w strukturze sprzedaży). 

Popularnością cieszyły się również obligacje 3-miesięczne (28%), 4-letnie (28%). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (12%) oraz 3-letnie (1,5%).

W styczniu trwała również sprzedaż obligacji dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+. Na zakup obligacji rodzinnych, przeznaczono 2,8 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób, otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. Obligacje rodzinne są dostępne w ciągłej sprzedaży, zatem ich zakupu można dokonać w dowolnym momencie.

Z początkiem nowego roku nastąpił dalszy wzrost popularności obligacji oszczędnościowych. Na rachunki nabywców trafiły obligacje o wartości 976 mln zł. To najlepszy miesięczny wynik od ponad dwóch lat. W styczniu nabywcy najchętniej wybierali instrumenty, które przynoszą stały, z góry znany zysk – łączna wartość sprzedaży obligacji 3-miesięcznych i 2-letnich wyniosła 575 mln zł (59% udział w strukturze sprzedaży).

Zainteresowaniem cieszyły się też obligacje 4-i 10-letnie (39%), których konstrukcja zabezpiecza oszczędności przed inflacją.