Na trzy miesiące przed oficjalnym pojawieniem się w salonach zaprezentowano nowe Volvo XC90. Ponad tysiąc dziennikarzy, gwiazd, dilerów i przyjaciół marki było świadkami najbardziej oczekiwanej premiery motoryzacyjnej tego roku. Uroczysta gala odbyła się 14 lutego br. w warszawskim centrum EXPO XXI.

Silniki o mocy od 190 do 400 KM, a wśród nich Diesel, benzyna i hybryda. Nagłośnienie audiofilskiej marki Bowers&Wilikins. Jeden z największych na rynku dotykowych ekranów sterujących. Wyposażenie wykonane z naturalnej skóry, drewna i metalu. W topowej wersji T8 o mocy 400 KM kryształowa gałka zmiany biegów Orreforrs. Wśród twórców wnętrza: członek zespołu projektowego pracujący dla ekskluzywnej marki Bentley. Tak pokrótce można opisać najbardziej oczekiwaną premierę motoryzacyjną tego roku. W weekend zaprezentowano nowe Volvo XC90.

Na polską premierę, która odbyła się 14 lutego br. w warszawskim centrum EXPO XXI, przybyło ponad tysiąc gości – gwiazd, dziennikarzy, dilerów i przyjaciół marki. Wśród nich znaleźli się m.in. Piotr Adamczyk, Urszula Dudziak, Zbigniew Gutkowski, Hubert Urbański, Mirosław Hermaszewski, Maciej Żurawski, Anna Korcz, Ewa Gawryluk, Klaudia Podkalicka, Olga Borys i Wojciech Majchrzak. Premierę uświetnił występ taneczny Daniela Stryjeckiego i koncert Andrzeja Smolika. Imprezę poprowadził Marcin Prokop. Dzień później auto demonstracyjne dostępne było dla wszystkich miłośników motoryzacji.

„Aż 13 lat czekaliśmy na kolejne pokolenie Volvo XC90. Jego stworzenie pochłonęło około 40 mld zł. Dzisiaj nie mamy wątpliwości, że były to dobrze zainwestowane pieniądze. Nowy model imponuje nie tylko swoim luksusowym wyglądem i osiągami, ale również bezpieczeństwem. Do konstrukcji wykorzystaliśmy stal borową, najtwardszą jaka jest obecnie dostępna na rynku. Auto samo zahamuje w przypadku wykrycia ryzyka potrącenia pieszego, rowerzysty czy zderzenia z innym samochodem. Jeśli wypadnie z drogi, pasy bezpieczeństwa automatycznie napną się zanim samochód w cokolwiek uderzy. To prawdziwa twierdza na czterech kołach” – komentuje Mariusz Nycz, dyrektor sprzedaży i marketingu Volvo Car Poland.

Nowe Volvo XC90 otwiera zupełnie nowy rozdział w historii szwedzkiej marki. Ten 7 osobowy ekskluzywny SUV wyznacza kierunek designu, w którym tworzone będą wszystkie modele marki. W ciągu czterech najbliższych lat Volvo planuje wymienić całą swoją ofertę, zaczynając właśnie od XC90. Flagowy SUV pojawi się w polskich salonach już za trzy miesiące.

 

źródło: materiały prasowe Volvo