Trendy kształtujące rynek napojów bezalkoholowych w Polsce. Bezpowrotnie mijają czasy, kiedy konsumenci pili kilka litrów wysokokalorycznych lemoniad i innych napojów bezalkoholowych, nie zastanawiając się nad ich wpływem na organizm. Dziś polski rynek napojów bezalkoholowych w dużej części uzależniony jest od nastrojów konsumenckich.

Warto wiedzieć, że konsumenci są otwarci na zmiany. Podróżują za granicę, poznają różnego rodzaju nowości. Dziś napoje bezalkoholowe powinny nie tylko dobrze smakować, ale także zawierać w sobie składniki odżywcze takie jak minerały i witaminy, które wspierają aktywny i świadomy styl życia.

Moda na wieczór bez alkoholu

Świadomość w kwestii negatywnych skutków ubocznych picia alkoholu rośnie z roku na rok. Nawet ci, którzy w przeszłości nie wyobrażali sobie piątkowego wieczoru ze znajomymi bez ulubionego drinka, dziś zupełnie świadomie wybierają produkty bezalkoholowe. Trend ten jest coraz bardziej widoczny wśród młodych ludzi, którzy budują swoje kariery zawodowe. Często muszą być dyspozycyjni i w gotowości, co nie idzie w parze z wieczornymi szaleństwami. Coraz powszechniejszy stał się styl pracy w domu i cyfryzacja życia zawodowego. Dlatego moda na napoje bezalkoholowe zyskuje coraz większe grono zwolenników. Idealnie wpisuje się życie w duchu fit i selfcare, gdzie zdrowie i dobre samopoczucie mają pierwszorzędne znaczenie.

Napoje „wolne od”

Świadomi konsumenci coraz częściej kierują się mottem „Jesteś tym, co pijesz”. Dlatego rynek napojów bezalkoholowych rozwija się w kierunku napojów niskokalorycznych. Ponadto wolnych od składników, które w dłuższej perspektywie i ilości są szkodliwe dla ludzkiego organizmu. Trend, który od kilku lat stale rośnie w branży napojów bezalkoholowych, jasno określa, że konsument szuka takich, które wspierają dietę, zmniejszają stres, skracają czas zasypiania i wpływają pozytywnie na samopoczucie. Dlatego napoje z naturalnych składników są postrzegane jako zdrowa alternatywa do wszystkich sztucznie i wysokosłodzonych napojów dostępnych na rynku.

Woda źródło zdrowia

Ciało dorosłej osoby składa się z 70 procent wody. Specjaliści zalecają picie minimum 2 litrów wody dziennie, aby utrzymać prawidłowe funkcje życiowe. Nie bez powodu woda we wszystkich wariantach przeżywa wielki boom. Na przykład woda smakowa czy woda ze specjalnych źródeł, woda witaminowa, woda wzbogacona różnymi smakami i lemoniada we wszystkich odmianach to wschodzące gwiazdy na świecie.

Trendy kształtujące rynek napojów bezalkoholowych w Polsce - szklanka z woda i cytryną
Trendy kształtujące rynek napojów bezalkoholowych w Polsce

Branża spożywcza nieustannie monitoruje zachowania konsumenckie i dostosowuje swoją ofertę do zapotrzebowania rynku. Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych i niskoalkoholowych w tworzeniu receptur napojów bezalkoholowych szuka inspiracji w naturze, a także w trendach żywieniowych. Na tegoroczne lato firma przygotowała dwie nowości. Pierwsza to tzw. wody smakowe, opracowane na naturalnych składnikach, bez cukru. Portfolio firmy wzbogaciło się o produkty o smaku limonki i mięty, marakui, ogórka, różowego grapefruita. Druga propozycja przygotowywana przez Krynicę Vitamin ściśle pod gusta smakowe klientów to lemoniady bez cukru dodanego, uwielbiane od dzieciństwa.

– „Zaproponowaliśmy naszym klientom właśnie taki smakowy powrót do dzieciństwa i zabaw w ogrodzie babci i dziadka. Pewnie każdy z nas pamięta pyszny kompot z rabarbaru czy smak mirabelki zerwanej prosto z drzewa. Ale żeby przełamać trochę sielskość, sięgnęliśmy po nowoczesne kombinacje. Przygotowaliśmy lemoniady, które idealnie łączą smak orzeźwiającej pomarańczy z wytrawnym rozmarynem” – potwierdza Product Development Manager w Krynicy Vitamin, Marta Lewandowska.

Przede wszystkim największymi zaletami nowości, które zdominowały letni rynek napojów bezalkoholowych, są wyłącznie naturalne ekstrakty owocowe bez dodatku białego cukru oraz niska kaloryczność. Jak pokazują badania, trend prozdrowotny ma znaczący wpływ na kształt rynku spożywczego w Polsce. Według Nielsena, ponad połowa Polaków uważnie czyta etykiety produktów. Jej krótki i naturalny skład to niewątpliwa zaleta dla świadomych konsumentów.