Tradycyjne zakupy wciąż modne. Branża e-commerce cały czas się rozwija. Kryzys epidemiczny tylko udowodnił, jak istotną i perspektywiczną gałęzią gospodarki jest sprzedaż w sieci. Jednak nie wszyscy konsumenci chcą dokonywać zakupów online. Tradycjonaliści, przyzwyczajeni do stacjonarnych zakupów potrzebują fizycznego kontaktu z produktem, aby go nabyć. Tak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska.”

27% ogółu badanych respondentów to osoby, które nie dokonują zakupów online. Jako główny powód unikania zakupów internetowych wskazują one to, że nie mogą dotknąć produktu. Dużą rolę odgrywa także przyzwyczajenie do tradycyjnych sklepów. Natomiast osoby powyżej 50. roku życia częściej niż inne grupy wiekowe potrzebują rozmowy ze sprzedawcą. Dla znacznej części niekupujących (43%) ma znaczenie fizyczny kontakt z produktem. Ponadto możliwość obejrzenia go przed zakupem.

Tradycyjne zakupy wciąż modne - infografika w kolorze niebieskim, demografia osób niekupujących online
Tradycyjne zakupy wciąż modne

Kto nie robi zakupów online?

Przede wszystkim to osoby po 50-tce częściej wskazują na przyzwyczajenie do zakupów w sklepach tradycyjnych. Kwestie finansowe: niższe ceny dostawy, niższe ceny produktów oraz szybsza dostawa i bezpieczniejsze formy płatności to najczęściej wymieniane elementy, które potencjalnie mogłyby zachęcić osoby nierobiące zakupów online do takiej aktywności.

Zainteresowanie niekupujących poszczególnymi kategoriami produktów nie różnią się od tego, co jest najczęściej kupowane w internecie. W pierwszej kolejności byliby oni zainteresowani odzieżą, sprzętem RTV / AGD i obuwiem. Ponadto telefonami, kosmetykami i perfumami, odzieżą sportową oraz meblami i elementami wyposażenia wnętrz.

Źródło: Raport „E-commerce w Polsce 2020 przygotowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska.”

Cały raport do pobrania TUTAJ

Przeczytaj także: Co Polacy najchętniej sprzedają po Świętach na Allegro?

Co Polacy najchętniej sprzedają po Świętach na Allegro? Święta to między innymi czas wzajemnego obdarowywania się. Prezenty mogą być kreatywne, oryginalne, zabawne, czasem zaskakujące, idealnie wpisujące się w gusta danej osoby, bądź… nie. Co jeśli otrzymamy kolejny ekspres do kawy, bądź książkę, którą już wcześniej przeczytaliśmy? Allegro Lokalnie przychodzi z pomocą i specjalną ofertą dla sprzedających w ramach akcji “Sprzedaj nietrafiony prezent”.

  • W przeciągu dwóch tygodni następujących po Świętach, największe wzrosty odnotowuje kategoria RTV i AGD.
  • Klienci w okresie poświątecznym najchętniej kupują książki, gry oraz modne akcesoria, takie jak torebki, czy biżuteria.