Skania (Skane) to najdalej na południe wysunięta część Szwecji, a tym samym najbliższy Polsce region Skandynawii. Nie tylko ze względu na dogodne połączenie promowe i lotnicze warto odwiedzić naszego sąsiada. Skania to kraina zamków, fascynuje zabytkami i kulturą Wikingów. Obydwa te elementy sprawiają, że Polscy turyści bardzo chętnie odwiedzają tą niewątpliwie atrakcyjną część Szwecji.

Od roku 2008 Szwedzki Urząd Statystyczny (SCB) nieustannie notuje wzrost ilości turystów z Polski. Od stycznia do sierpnia 2016 aż o 77% więcej naszych rodaków doceniło uroki Szwecji, w porównaniu z tym samym okresem sześć lat temu, zaś sama Skania przyciągnęła o 14% osób więcej.

Jednak to region Skanii stał się gwiazdą minionego sezonu 2016, przyciągając o 21% więcej turystów z Polski, w porównaniu z tym samym okresem (styczeń – sierpień) poprzedniego roku, co przełożyło się na ponad 26. tys. osobo-noclegów.

Hitem Skanii jest niewątpliwie Malmo, trzecie co do wielkości miasto Szwecji. W minionym okresie  zanotowało procentowo większy wzrost odwiedzin niż Sztokholm i Goeteborg. Według właśnie opublikowanych danych SCB za pierwsze półrocze i lato tego roku, liczba turystów zagranicznych wzrosła o 18,2% czyli o ponad 200 000, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku 2015 r. Swój duży udział mieli w tym turyści z Polski doceniając tętniące życiem Malmo, miasto zakupów i rozrywki, nowoczesnej architektury i urokliwych staromiejskich uliczek. Leżące  zaledwie 20 minut od Kopenhagi Malmo, odwiedziło do końca sierpnia 2016 roku aż o 14,7% więcej Polaków, niż w zeszłym roku. Dla porównania z Niemiec przyjechało o 9,6% turystów więcej, ze Stanów Zjednoczonych 11,1%, z Holandii 12,9%. Tradycyjnie Malmo przyciągnęło rzesze odwiedzających z Chin (+93%) i Wielkiej Brytanii (+38,1%).

Efekt synergii wzmacnia siłę przyciągania Malmö

Według Ann Nystrom, kierującej Ośrodkiem Turystyki w Malmö, istnieje wiele przyczyn powodujących pozytywny rozwój miasta jako międzynarodowej destynacji. „Mamy hotele i centra konferencyjne, które inwestują w rozwój miasta, a także dobrą współpracę z rządowymi ośrodkami promocji VisitSweden i Skåne Turism. Jednocześnie rodzimy przemysł turystyczny czynnie włącza się w  promocję za pośrednictwem naszej firmy Destination Collaboration Malmö AB. Mamy w końcu dwa lotniska, które aktywnie działają, by przyciągnąć coraz więcej nowych, międzynarodowych bezpośrednich połączeń”, mówi Nystrom. I dodaje: „Jest nas wielu, którzy pomagają sobie nawzajem, co szybko przekłada się na widoczne, pozytywne efekty w branży hotelarskiej, restauracjach, muzeach, czy transporcie”.

Wzrostowy trend turystyki w Malmö utrzymuje się niezmiennie od kilku lat. W 2015 miasto odwiedziło o 15% więcej gości z kraju i zagranicy, w porównaniu do 2014 roku. Od stycznia do sierpnia 2016 roku stolica Skanii przyciągnęła już o 17,2% gości więcej niż w tym samym czasie ubiegłego roku.

Promocja Skanii stanowi główne zadanie, właśnie otwartego polskiego przedstawicielstwa narodowej organizacji VisitSweden. Już teraz VisitSweden zaprasza na swoje stoisko nr 22 w hali A, przy ulicy Marsa, podczas targów turystycznych TT Warsaw, w dniach 24-26 listopada 2016,

www.visitskane.com

www.visitsweden.com

 

VisitSweden Polska