W roku 2018 firma odzieżowa H&M podjęła szereg innowacyjnych działań, by zbudować nową jakość doświadczeń zakupowych dla klientów w swoich sklepach tradycyjnych i internetowych. Szereg testów został przeprowadzony, aby wypracować model inspirujących sklepów i zakupów, dopasowanych do specyfiki klientów na jakże różnorodnych dla firmy lokalnych rynkach. H&M eksperymentował zarówno z projektami witryn, aranżacji sklepowych wnętrz, kolekcją ubrań i atmosferą, charakterystyczną dla wybranych sklepów. Firma pracuje nad modernizacją wnętrz, aby spersonalizować wrażenia z wizyty w sklepie H&M. Pozytywna aura, kojąca aranżacja, przyjazna atmosfera tworzą nastrój sprzyjający zakupom. Jednocześnie dla współczesnych konsumentów niezwykle ważne jest sprawne dokonywanie wyborów i uproszczenie procesu zakupu więc firma wdraża szereg innowacji technologicznych, które upraszczają proces transakcji. Modernizacje technologiczne dotyczą także zasad zarządzania magazynami, stanowią ułatwienie dla personelu sklepów w szybkim znalezieniu towarów, o które pytają klienci. Strategia transformacji sklepów H&M realizowana będzie także w obecnym 2019 roku i mamy nadzieję, że sklepy w Polsce również objęte zostaną pozytywnymi zmianami.

Aktualnie zmodernizowane sklepy H&M odwiedzić można w Sztokholmie, Uppsali, Madrycie i Londynie. Zupełnie różne w swoich charakterach miasta, stanowią doskonałą referencję dla marki, która buduje swoją tożsamość ponad narodowo, zbliżając się do temperamentów klientów na lokalnych rynkach bardziej niż konkurenci. Co ciekawe w nowych sklepach sieci klienci mogą korzystać z nowego portfolio usług, nie tylko wypić kawę w sklepowej kawiarni czy wybrać świeże kwiaty w kwiaciarni na terenie sklepu,  ale także zamówić własny monogram na ubrania, skorzystać z usług poprawek krawieckich lub podzielić się na gorąco swoimi spostrzeżeniami o marce lub aktualnej kolekcji #HMxME.

“Nowy format sklepów daje nam okazję do sprawdzenia innowacyjnych koncepcji i aktywności, które zmieniają naszą sieć. Chcemy oferować naszym klientów jeszcze lepszy poziom doświadczeń, by jednocześnie rozwijać markę na poziomie globalnym, ale w oparciu o pozytywne osobiste doświadczenia naszych klientów na lokalnych rynkach. Rozwijamy dynamicznie naszą komunikacją w kanałach cyfrowych, by każdy kontakt współczesnych konsumentów z naszą marką był pozytywny.” – Podkreśla Fredrik Olsson, Dyrektor Zarządzający H&M.

Firma H&M przez cały ubiegły rok wprowadzała i rozszerzała zakres usług i funkcji cyfrowych. Nieustannie modernizowana jest usługa Click & Collect i wprowadzenie trybu In-store, dzięki któremu klienci na wybranych rynkach mogą teraz korzystać z aplikacji H&M, jako narzędzia do cyfrowego wyboru, aby odkryć, co jest dostępne w ich ulubionym sklepie lub w pobliżu. Z niecierpliwością oczekujemy kontynuacji tych prac w 2019 roku i jesteśmy przekonani, że firma H&M doskonale wykorzysta możliwości, jak stwarzają cyfrowe narzędzia w kreowaniu rozwoju branży modowej i  handlu detalicznego.

Zdjęcie: hm.com