Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT w środę (15 stycznia) wieczorem wystartował z Lotniska Chopina w Warszawie w inauguracyjny rejs do Pekinu-Daxing (PKX). Samoloty polskiego przewoźnika będą pokonywały trasę ok. 7 tys. km w niespełna 9 godzin.

To 9 połączenie w azjatyckiej ofercie polskiego przewoźnika będzie obsługiwane cztery razy w tygodniu. Loty do nowego chińskiego portu uzupełniają dotychczasową ofertę LOT-u na lotnisko Capital w Pekinie (PEK). Od teraz z Polski do stolicy Chin będzie można dotrzeć codziennie według rozkładów:

WARSZAWA – PEKIN

LO89 WAW-PKX 22:40-14:20+1  w poniedziałki, środy, piątki i soboty
LO91 WAW-PEK 14:55-06:35+1  we wtorki, czwartki i niedziele

PEKIN – WARSZAWA

LO90 PKX-WAW 16:00-18:45     we wtorki, czwartki, soboty i niedziele
LO92 PEK-WAW 08:45-11:30      w poniedziałki, środy i piątki

– Imponująca inwestycja infrastrukturalna jaką jest lotnisko Pekin-Daxing otwiera nam możliwości rozwoju w jednej z największych i najprężniej rozwijających się gospodarek świata. To doskonała propozycja dla pasażerów podróżujących biznesowo i turystycznie między Europą Środkową i Wschodnią a Chinami – mówi Rafał Milczarski, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.

Także dla obcokrajowców

Rozkład połączeń do Pekinu-Daxing (PKX) został tak ułożony, aby zapewnić dogodne przesiadki w Warszawie rozpoczynające się już od niespełna godziny dla pasażerów z wielu miast w Europie Zachodniej i Centralnej, w tym m.in. z: Kopenhagi, Hamburga, Berlina, Londynu, Paryża, Brukseli, Frankfurtu, Pragi, Wiednia, Budapesztu.

LOT uruchomił bezpośrednie rejsy z Warszawy do Pekinu w 2012 roku. Rozwój tego połączenia jest możliwy dzięki przyznaniu przewoźnikowi tzw. slotów, czyli godzin startów i lądowań na nowym lotnisku Pekin-Daxing.

– Rynek lotniczy pomiędzy Polską a Chinami rozwija się bardzo dynamicznie w efekcie w ostatnich latach znacząco wzrosła liczba pasażerów podróżujących między naszymi krajami, w ubiegłym roku było to ponad 200 tys. podróżnych. Co więcej w 2019 średni poziom wypełnienia naszych samolotów na tej trasie wyniósł aż 90 proc. w sezonie letnim i  86 proc. do stycznia 2020 r. w sezonie zimowym. Dlatego też jestem przekonany, że nasze nowe połączenie będzie się cieszyło równie dużym zainteresowaniem – dodaje Rafał Milczarski, Prezes LOT-u.

Pekin-Daxing (PKX)

Lotnisko Pekin-Daxing (PKX) jest jednym z najnowocześniejszych portów lotniczych na świecie. Zachwyca nie tylko rozmachem, ale i niezwykłym kształtem przypominającym wielką sześcioramienną „kosmiczną rozgwiazdę”. Lotnisko zostało zaprojektowane przez słynną brytyjską architektkę Zahę Hadid, która w 2012 roku uzyskała z rąk królowej Elżbiety II tytuł szlachecki. Dzięki architekturze terminala, jest w ocenie ekspertów lotniczych jednym z najwygodniejszych (dużych) lotnisk dla pasażerów tranzytowych.

Inwestycja powstała w rekordowo krótkim czasie 5 lat i pochłonęła ponad 11 mld dolarów. Co więcej Pekin-Daxing dysponuje czterema pasami startowymi, a terminal umożliwia obsługę 72 mln pasażerów i 20 mln ton cargo rocznie.

Ponadto połączenia do Pekinu na oba lotniska są obsługiwane Boeingami 787 Dreamliner jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Dzięki zaawansowanej technologii, pozwalają one utrzymać na pokładzie wyższe ciśnienie i większą wilgotność powietrza niż inne samoloty pasażerskie tej klasy. W efekcie wszystko to poprawia samopoczucie w czasie długiego lotu i redukuje efekt tak zwanego tzw. jet lagu.  Ponadto na pokładach LOT-u pasażerowie mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class z fotelami rozkładającymi się do pozycji płaskiego łóżka oraz kuchnią niczym z najlepszej restauracji. LOT Premium Economy Class z większą, indywidualną przestrzenią, wygodnymi fotelami z podnóżkami, podparciami dla ud, stolikami koktajlowymi i bogatym menu. LOT Economy Class z nowoczesnymi fotelami z indywidualnymi ekranami rozrywki pokładowej i gniazdami USB.

20 połączeń dalekodystansowych

Na rejsach do stolicy Chin na pasażerów czeka profesjonalna załoga z personelem znającym język chiński. Ponadto azjatyckie akcenty w pokładowym menu. Polskie Linie Lotnicze LOT mają już w ofercie 20 połączeń dalekodystansowych. W efekcie polski przewoźnik oferuje dziś rejsy z Warszawy do Nowego Jorku [JFK/EWR], Chicago, Los Angeles, Miami, San Francisco [SFO od 5.08.2020 r.], Waszyngtonu [IAD od 2.06.2020 r.], Toronto, Tokio, Seulu, Pekinu [PEK/PKX], Singapuru, Delhi oraz do Kolombo. Ponadto z Krakowa do Chicago i Nowego Jorku [JFK od 3.05.2020 r.], z Rzeszowa do Nowego Jorku [EWR] oraz z Budapesztu do Nowego Jorku [JFK] i Seulu