Koronawirus rozprzestrzenia się coraz bardziej. Więcej też jest pytań. Wiele instytucji publikuje uspokajające komunikaty. PGE jest przygotowana na zagrożenie koronawirusem i zapewnia nieprzerwane dostawy energii elektrycznej i ciepła. W obliczu zagrożenia koronawirusem oraz w trosce o wspólne bezpieczeństwo, Grupa Kapitałowa PGE odpowiedzialna za wytwarzanie ponad 40 proc. energi elektrycznej w Polsce, koncentruje się na realizowaniu swojej misji, polegającej na gwarantowaniu bezpieczeństwa energetycznego Polakom, czyli niezakłóconej produkcji i dostawach energii elektrycznej i ciepła.

Koronawirus - PGE: prądu nie zabraknie - linia wysokiego napięcia
Koronawirus – PGE: prądu nie zabraknie

Koronawirus – Bezpieczeństwo Pracowników

Bezpieczeństwo naszych Pracowników to gwarancja pewnych i stabilnych dostaw energii elektrycznej do gospodarstw domowych. A le nie tylko, również szpitali, obiektów użyteczności publicznej, instytucji i firm. Jako odpowiedzialny pracodawca i przedsiębiorca dbamy o zdrowie naszych Pracowników. Podejmujmy wszelkie niezbędne działania wpisujące się wysokie standardy wyznaczane przez administrację państwową. W obliczu zagrożenia, z którym przyszło nam się zmierzyć, chcemy też podzielić się z tymi, którzy są najbardziej wrażliwi na tę sytuację czyli Seniorami. Nasi Pracownicy podejmują działania wspierające w ramach wolontariatu – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

https://biznestuba.pl/featured/koronawirus-uderza-w-waluty-co-z-kredytami-we-frankach-szwajcarskich/

PGE działania

Grupa PGE podejmuje szereg działań mających na celu ochronę zdrowia i życia Pracowników. W tym wdrożenie pracy zdalnej, budowanie świadomości dotyczącej w  szczególności podstawowych zasad ochrony przed koronawirusem. Ponadto profilaktyki, kwarantanny oraz związanych z organizacją spółki i organizacją pracy mającymi na celu zapewnienie ciągłości działania. W efekcie PGE powołała Zespół Kryzysowy, który zbiera informacje ze wszystkich spółek w Grupie. Dodatkowo monitoruje na bieżąco sytuację w poszczególnych spółkach i podejmuje stosowne działania. 

Oddziały produkcyjne mają także opracowane i weryfikowane na bieżąco plany funkcjonowania przy ponadstandardowej absencji. Ponadto jako zakłady strategiczne z punktu widzenia utrzymania niezakłóconej produkcji i dostaw energii elektrycznej i ciepła, są w stałym kontakcie z lokalnymi służbami. Tymi odpowiedzialnymi za monitorowanie sytuacji w kraju i wszystkich lokalizacjach jednostek należących do Grupy PGE. Pewne i stabilne dostawy prądu i ciepła do odbiorców nie są zagrożone.

https://biznestuba.pl/biznes-na-zywo/rachunki-ktore-placimy-najpierw-a-ktorych-pozniej/

Koronawirus – Bezpieczeństwo Klientów

W zakresie obsługi Klientów Grupa PGE wprowadziła nadzwyczajny tryb w pracy operacyjnej. Obsługa spraw w stacjonarnych biurach została ograniczona wyłącznie do kwestii zapewniających ciągłość dostaw energii. Tj. zawierania umów na sprzedaż energii elektryczne. Dodatkowo sprzedaży energii przedpłatowej (sprzedaż dokonywana jest maksymalnie raz na tydzień) i interwencji w przypadku awaryjnych przerw w dostawach energii. Pozostałe sprawy realizowane są poprzez kanały zdalne – za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie. Zmieniony został również tryb pracy Infolinii PGE, która pracuje jednozmianowo w godzinach 9-17.

Podjęcie współpracy spółek Skarbu Państwa i działania na rzecz społeczeństwa

Grupa PGE złożyła zamówienie w spółce Orlen Oil na środki do odkażania rąk o zawartości co najmniej 60 proc. alkoholu. Ponadto na środki do odkażania powierzchni, takich jak klamki czy biurka, z myślą o Pracownikach. PGE jest również w trakcie wspólnych uzgodnień z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej. Uzgodnień dotyczących akcji społecznej o charakterze informacyjnym, edukacyjnym i profilaktycznym. Pracownicy Grupy PGE w ramach wolontariatu indywidualnie starają się wesprzeć osoby starsze. Dodarkowo udzielają pomocy w postaci zrobienia i dostarczenia do domów zakupów.