Rośnie sieć dróg szybkiego ruchu

S17 wydłuża się w tym roku już poraz kolejny. 13 km dwujezdniowej drogi ekspresowej pozwoli zaoszczędzić kilka minut jazdy. Nowa ekspresówka powstała w śladzie dawnej DK17 i traktu lubelskiego wytyczonego i zbudowanego w pierwszej połowie XIX w przez inżynierów z Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego – pisze na swoich stronach GDDKIA i dodaje: Przypomnijmy, że przed powołaniem tego urzędu i mianowaniem Franciszka Ksawerego Christianiego na dyrektora jeneralnego szlak z Warszawy do Lublina prowadził po zachodniej stronie Wisły przez Górę Kalwarię i Kozienice. Obecna wschodnia jezdnia S17 biegnie w miejscu starej DK17.

Lepsze drogi – bezpieczniej na drogach

Sieć dróg szybkiego ruchu zwiększa się w Polsce od wielu lat. Dobre drogi z pewnoscią poprawiają bezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że wypadki do których dochodzi są poważne w skutkach. Co zatem w sytuacji gdy uczestniczy w nich kilka aut? Jakiego oczekiwac odszkodowania? Z OC czy może AC? Na te i inne pytania #EkspertRadzi – Tomasz Stanisławski Wiceprezes Votum S.A.

S17 coraz dłuższa

W efekcie oddawanie pierwszych odcinków S17 pomiędzy węzłem Lubelska a Kurów Zachód rozpoczęto w przed tegorocznymi wakacjami. Jako pierwszy, 13-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Z początkiem lipca oddano do ruchu kolejne 30 km. Ponadto chodzi o dwa odcinki realizacyjne od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc i dalej do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego (o łącznej długości 25,2 km) wraz z 5-kilometrowym fragmentem kolejnego odcinka do węzła Ryki Północ gdzie kierowcy zjeżdżali na stary przebieg DK17. Z początkiem września kierowcy wjechali na pozostałe 15 km S17 pomiędzy węzłami Ryki Północ oraz Skrudki i tym samym zyskali dwujezdniową trasę od początku obwodnicy Garwolin do końca obwodnicy Piask.