Jakie są najważniejsze wymagania przedsiębiorców względem biur rachunkowych? ? Odpowiedzi na to pytanie, za pośrednictwem panelu Ariadna udzieliło ponad 1000 osób. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Symfonii, producenta oprogramowania ERP w Polsce, wynika, że standardy obsługi klienta w biurach rachunkowych wymagają znaczących zmian, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów.
Raport „Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym – wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców” to pierwsze tak kompleksowe opracowanie na polskim rynku, poświęcone oczekiwaniom przedsiębiorców wobec standardów obsługi w biurach rachunkowych. To efekt badania przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie ponad 1000 właścicieli firm korzystających z usług księgowych. Jak wynika z raportu, oczekują oni znacznie więcej niż tylko prowadzenia dokumentacji księgowej. Kluczowe znaczenie ma dla nich kompleksowe wsparcie biznesowe oraz nowoczesne standardy obsługi, co może znacznie wpłynąć na rolę, jaką obecnie pełnią biura rachunkowe.
Czego oczekują przedsiębiorcy od biur rachunkowych?
Trzy najistotniejsze czynniki decydujące o udanej współpracy z biurem rachunkowym wskazane przez respondentów to szybkość obsługi oraz jakość komunikacji (po 28 proc.), a także rzetelność i fachowość (24 proc.). Co istotne, przedsiębiorcy coraz częściej oczekują, że biuro rachunkowe przejmie na siebie całość procesów księgowych, minimalizując ich własne zaangażowanie w te kwestie. Z badania wynika, że właściciele firm chcą widzieć w biurze rachunkowym partnera biznesowego, który pomoże w podejmowaniu ważnych decyzji, a także zapewni szybki dostęp do informacji finansowych.

Źródło: Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym – wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców, Ogólnopolski panel Badawczy Ariadna, 2024
Brak dostępności, problemy z komunikacją oraz ograniczony zakres usług to najczęstsze zastrzeżenia zgłaszane przez respondentów. W kontekście budowania satysfakcji klienta coraz większe znaczenie ma także wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, takich jak automatyzacja procesów i zdalny dostęp do dokumentów. To z kolei wiąże się z koniecznością spełnienia nowych wymagań.
– Biura rachunkowe, aby utrzymać konkurencyjność, muszą inwestować w technologie i automatyzację oraz dbać o szybką reakcję na potrzeby klientów. Te, które postawią na proaktywne podejście, zyskają lojalność i zbudują długotrwałe relacje z klientami – komentuje Agata Wójcik, Product Manager Symfonia eBiuro oraz ekosystemu dla biur rachunkowych i mikroprzedsiębiorców.
Udana współpraca biuro rachunkowe – przedsiębiorca
Raport „Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym – wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców” to pierwsze tego typu opracowanie na polskim rynku, które w sposób kompleksowy bada oczekiwania przedsiębiorców wobec standardów obsługi w biurze rachunkowym. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Grupy Symfonia przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na podstawie odpowiedzi udzielonych przez 1020 przedsiębiorców korzystających z usług księgowych. W opracowaniu, oprócz wyników badań, znajdziesz także komentarze ekspertów, którzy wskazują kierunki rozwoju standardów obsługi klienta w biurach rachunkowych. Pobierz bezpłatny raport i dowiedz się, co ma największy wpływ na zadowolenie klientów ze współpracy z biurem rachunkowym, jakie kryteria biorą pod uwagę przedsiębiorcy podczas wyboru biura rachunkowego oraz jakich zmian w branży usług księgowych oczekują.