Home Polecane CEM drogą do uzyskania przewagi konkurencyjnej

CEM drogą do uzyskania przewagi konkurencyjnej

21 stycznia 2015 roku Fundacja Obserwatorium Zarządzania podczas seminarium dotyczącego problematyki Customer Experience na Giełdzie Papierów Wartościowych wręczyła statuetki Laureatom ogólnopolskiego Programu Firma Przyjazna Klientowi.

„Firma Przyjazna Klientowi” to jedyne na polskim rynku Godło przyznawane na podstawie pozytywnych doświadczeń i niezależnych opinii Klientów. Rozpoznaje go blisko 7 milionów Polaków. Godło przyznawane jest na postawie GALA FPK_203rzetelnych badań Customer Experience czyli całości wrażeń jakich doświadcza klient podczas komunikacji z firmą. Każda firma, która zgłasza się do Programu przechodzi pełny proces badania satysfakcji , realizowany wśród Klientów firmy. Oznacza to, że tak naprawdę, Godło „Firma Przyjazna Klientowi” przyznają firmie jej klienci, na podstawie badania, które jest realizowane przez Fundację Obserwatorium Zarzadzania według ujednoliconej metodologii.

Celem Programu „Firma Przyjazna Klientowi” jest poprawa stanu polskiej gospodarki poprzez promowanie wysokich standardów obsługi klienta i tym samym zwiększanie dochodowości Firm.

Jest nim również edukacja przedsiębiorców w zakresie stosowania Customer Experience.

Zachowania, oczekiwania i potrzeby klientów zmieniają się bardzo szybko. Szeroki wachlarz oferowanych produktów, wysoka jakość świadczonych usług w połączeniu z innowacyjnością są podstawowymi elementami zdobywania przewagi konkurencyjnej. Te kluczowe dla klientów elementy są podstawą satysfakcji i w szerokiej perspektywie kształtują lojalność. W dobie zaostrzającej się konkurencji, podążanie za klientem i jego zmieniającymi się oczekiwaniami stają się kluczowymi wyzwaniami dla firm.

Badania przeprowadzone przez Fundację Obserwatorium Zarządzana  pokazują, że istnieje wyraźna relacja między jakością obsługi klienta a dochodowością. Kiedy poprawia się jakość relacji z klientem, poprawiają się również wyniki finansowe firmy – zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i zysk netto.

W seminarium udział wzięli również : Marta Łukawska-Daruk z tematem : -„ Szósty zmysł- tajna broń liderów rynkowych”, Doktor Jolanta Tkaczyk -„ Komunikacja nieformalna a decyzje zakupowe Konsumentów”, Paweł Majtkowski – „ Bezpieczeństwo Klientów na rynku usług finansowych”, Borys Sadowski  – „Dlaczego firmy przyjazne Klientowi zadłużonemu będą wygrywać i jak to zrobią.” oraz mecenas Marcin Paczewski – Jak ochronić firmę / się przed złymi umowami kredytów i pożyczek? – perspektywa konsumenta i przedsiębiorcy- co w kontekście ostatnich wydarzeń jest niezwykle ważne.

Partnerem spotkania był Instytut Rynku Kapitałowego – WSE Research S.A..

Wśród nagrodzonych znaleźli się :

  • PGE Obrót S.A.,
  • 4Life Direct,
  • Durasan S.A.,
  • ECO Jelenia Góra,
  • ECO Kutno,
  • ECO Malbork,
  • Energetyka Cieplna Opolszczyzny,
  • Enea S.A.,
  • Extor SA,
  • GEFCO Polska,
  • Idea Expert,
  • Itelligence Sp. z o.o.,
  • Liberty Ubezpieczenia,
  • Metal-Fach Spółka z o.o. ,
  • Mondial Assistance Sp. z o.o.,
  • Nazwa.pl,
  • Ośrodek Szkolenia PAS Piotr Lewandowski ,
  • Otto Polska,
  • PPG Deco Polska,
  • Raiffeisen-Leasing Polska S.A.,
  • RWE Polska S.A.,
  • SAS Institute,
  • Siódemka S.A.,
  • Grupa Trenkwalder,
  • Gabinety Lekarskie i Pracownie USG 3D 4D Ultramedica w Krakowie
  • Work Express Sp z o.o..

 

Fundacja Obserwatorium Zarządzania