Amazon mówi NIE podróbkom i chroni przed fałszerzami. Tylko 6% prób rejestracji konta sprzedawcy pomyślnie przeszło kompleksowy proces weryfikacji, pozwalający na wystawienie produktów na sprzedaż. Amazon przechwycił ponad 2 miliony podrobionych produktów jeszcze przed wysłaniem ich do klienta. Tym samym uniemożliwiając ich odsprzedaż na innym etapie łańcucha dostaw. Firma pilnuje, aby oferty sprzedaży wystawiane w serwisach dotyczyły tylko autentycznych produktów. Do końca 2020 roku marka zainwestowała ponad 700 milionów dolarów i zatrudnił ponad 10 000 osób, aby chronić swoje serwisy przed oszustwami i nadużyciami.

Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W 2020 roku Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że jest też największym amerykańskim pracodawcą. Ponadto trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Dotychczas firma stworzyła ponad 18 000 stałych miejsc pracy. Podczas pandemii Amazon był ważnym partnerem dla milionów małych i średnich firm dlatego marka nieustanne pracuje nad innowacjami. Dotychczas pozwoliły one powstrzymać 6 milionów prób utworzenia kont sprzedawcy i ponad 10 miliardów publikacji podejrzanych ofert. Firma dokonuje znaczących inwestycji w wyspecjalizowane zespoły i wiodącą w branży technologię, opartą na uczeniu maszynowym. Wszystko po to, aby aktywnie chronić klientów, marki i partnerów handlowych przed fałszerzami. Ponadto pociągać do odpowiedzialności oszustów, próbujących sprzedawać podróbki za pośrednictwem Amazon.

Raport o ochronie marek przedstawia podejście Amazon do przeciwdziałania fałszerstwom, w tym:

Kompleksowe, proaktywne kontrole

  • Amazon wykorzystuje połączenie zaawansowanych narzędzi uczenia maszynowego i wiedzę ekspertów, aby aktywnie chronić swój serwis przed nieuczciwymi podmiotami i nieautentycznymi produktami. Nieustannie wprowadza innowacje w tej przestrzeni, starając się zachować przewagę nad nieuczciwymi podmiotami i przeciwdziałać ciągłym próbom obejścia kontroli.

Potężne narzędzia dla marek

  • Marki najlepiej znają swoje produkty. Znają swoje logotypy, wzory i własność intelektualną od podszewki. Amazon umożliwia markom współpracę za pomocą narzędzi takich jak Brand Registry, Transparency i Project Zero. Narzędzia te są oparte na zaawansowanej technologii Amazon i specjalistycznej wiedzy każdej marki na temat własnych produktów. Razem możemy skuteczniej wykrywać i powstrzymywać fałszerzy, co pozwala nam lepiej chronić klientów i właścicieli praw.

Pociąganie fałszerzy do odpowiedzialności

  • Amazon nieustannie wprowadza innowacje w zakresie kompleksowych, proaktywnych kontroli i potężnych narzędzi dla marek i nie spocznie, dopóki w serwisie nie osiągnie stanu zero podróbek. Jest to nieustanna, osiągająca coraz to nowe poziomy walka z przestępcami, którzy nadal próbują znaleźć sposoby na sprzedaż podróbek, a jedynym sposobem na trwałe powstrzymanie fałszerzy jest pociągnięcie ich do odpowiedzialności za pośrednictwem systemu sądownictwa i postępowania karnego.

Źródło: Amazon