Amazon już oficjalnie wchodzi na polski rynek. Firma ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów. Lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie. Od dziś przedsiębiorcy na portalu, planujący sprzedaż za pośrednictwem oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na https://sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu.

Amazon planuje uruchomienie Amazon.pl. Panel sprzedawcy Seller Central Polska jest już dostępny.

Ponad 50% towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Zbliżająca się premiera portalu zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie. W ponad 200 krajach i terytoriach. Obecnie za pośrednictwem firma sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm. Natomiast ponad 200 000 przedsiębiorców przekroczyło 100 000 dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku. Gigant inwestuje rocznie miliardy dolarów w infrastrukturę, narzędzia i usługi, które umożliwiają małym i średnim firmom skuteczną sprzedaż swoich produktów online.

Amazon największym amerykańskim pracodawcą w kraju

Platforma działa w Polsce od 2014 roku. Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła w 2020 r., że Amazon jest największym amerykańskim pracodawcą w kraju. Ponadto trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem. Stworzył ponad 18 000 stałych miejsc pracy w dziewięciu nowoczesnych centrach logistycznych. Przede wszystkim w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu i Kołbaskowie (koło Szczecina). Ponadto w dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach. Ponadto także w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, które dostarczają innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa.

W 2021 r. uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 nowych etatów. Od początku pandemii, wszystkie oddziały firmy przyjęły jako nadrzędny priorytet zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, inwestując ponad 10 miliardów dolarów w realizację tego celu. Ponadto wdrożono rozwiązania umożliwiające zachowanie bezpiecznego dystansu 2 metrów, pomiar temperatury, dystrybucję maseczek, rękawic oraz ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji. Tylko w Polsce przedsiębiorstwo dostarczył swoim pracownikom ponad 8 milionów par rękawiczek. Ponad 2 miliony masek ochronnych, ponad 24 miliony sztuk chusteczek dezynfekujących i ponad 33 miliony butelek środków do dezynfekcji rąk. Dokonał także ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.

Źródło: Amazon