Home Biznes 6 sposobów na przekonanie klienta do zakupu w sklepie online

6 sposobów na przekonanie klienta do zakupu w sklepie online

Początek Nowego Roku to okres posuchy w branży komercyjnej. W porównaniu ze zwiększonym ruchem klientów w sklepach internetowych i stacjonarnych w grudniu, najczęściej w styczniu obserwowany jest spadek konwersji. Dlatego też Nowy Rok to czas, w którym warto przygotować skuteczną strategię marketingową, która zwiększy ruch na stronie. W tym poświątecznym okresie klienci oczekują korzystnych promocji i zredukowanych cen produktów, których nie udało im się zdobyć przed świętami. W dzisiejszym wpisie przedstawimy sprawdzone sposoby na zwiększenie ruchu na stronie sklepów internetowych i zachęcenie potencjalnych klientów do dokonania zakupów.

1. Strona zaprojektowana pod użytkownika

Jeżeli chcesz, aby Twój sklep internetowy przynosił zyski, musisz w pierwszej kolejności postawić na jego walory techniczne. Klienci muszą odnaleźć Twoją stronę w internecie, za co odpowiadają agencje SEO i skuteczne pozycjonowanie stron. Widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce Google na wysokiej pozycji zapewni ci bezpłatny ruch organiczny. Jednak to, czy potencjalny klient dokona zakupu, zależne jest od tego, jak została zaprojektowana strona internetowa. Jeżeli czas jej ładowania będzie wydłużony, a wygląd niezbyt estetyczny, to prawie pewne, że użytkownik zrezygnuje i powróci do wyników wyszukiwania. Projektując sklep internetowy trzeba również zoptymalizować ścieżkę zakupów tak, aby między kartą produktową a koszykiem i finalizacją zakupów nie wydarzyło się nic, co zniechęci użytkownika i sprawi, że “porzuci” koszyk.

2. Zoptymalizowana wersja mobilna strony

Największe sklepy internetowe posiadają własne aplikacje, które umożliwiają płynne przeglądanie oferty i robienie zakupów online na smartfonach i tabletach. Jest to już pewnego rodzaju standard wśród konkurencji, dlatego sklep internetowy, który nie posiada nawet zoptymalizowanej wersji mobilnej strony z pewnością nie zyska sobie sympatii klientów, ani ruchu na stronie. Współcześni użytkownicy coraz częściej sięgają po urządzenia przenośne, a desktopy pozostawiają w tyle. W każdej branży, nie tylko e-commerce, mobilna wersja strony to wymóg, który należy spełnić, aby zyskać nowych klientów, a także wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

3. Pozytywne opinie budujące wiarygodność serwisu

Nowe sklepy internetowe mają ten problem, że muszą udowodnić potencjalnym klientom, że oferują bezpieczne zakupy i wysokiej jakości produkty. Przekonać o tym mogą np. certyfikaty zabezpieczające stronę: SSL i protokół HTTPS. Jednak najbardziej budujące wiarygodność serwisu są opinie innych użytkowników. Mogą być widoczne np. na Facebooku, Google, a nawet na Allegro. Powiązanie sklepu internetowego ze stroną Opineo.pl, czy Ceneo.pl również pozytywnie wpływa na wiarygodność serwisu. Ważną kwestią są również opinie użytkowników dotyczące poszczególnych produktów. Większość dobrze prosperujących sklepów internetowych umożliwia publikowanie opinii tuż pod kartą produktową.

4. Budowanie świadomości przez social media

Obecnie firma, która nie prowadzi swojej strony na Facebooku sprawia wrażenie “podejrzanej”. Zwłaszcza, gdy chodzi o sklepy internetowe, które w ten sposób mogą informować o promocjach, nowych produktach, a także pozyskiwać nowych klientów. Umiejętne prowadzenie profilu w mediach społecznościowych może spowodować zwiększenie ruchu na stronie, a także wpływa pozytywnie na budowanie trwałych relacji z klientami. Media społecznościowe to dobre platformy do prowadzenia skutecznych kampanii marketingowych. Publikowanie postów każdego dnia – nie tylko na Facebooku, ale np. Instagramie, czy Google+ w nienachalny sposób przypomina użytkownikom, którzy samowolnie polubili Twoje profile, o istnieniu sklepu i możliwości zrobienia zakupów online.

5. Darmowa dostawa i zwroty

Wysokie koszty przesyłki w większości przypadków są czynnikiem, który powoduje rezygnację z zakupów online. Mając wybór kupienia danego towaru w tej samej cenie i z darmową dostawą, klient z pewnością nie skorzysta z oferty sklepu, który za przesyłkę liczy sobie kilkanaście złotych. W przypadku zakupu odzieży, czy obuwia, problem ten jest wyjątkowo istotny, gdyż klient nie zawsze jest pewien, czy dany rozmiar będzie na niego dobry. Musiałby zatem dwa razy płacić za wysyłkę, nie mówiąc o tym, gdy sklep pobiera opłatę za zwrot towaru. Zwiększenie ruchu na stronie i zyski pieniężne osiągniesz tylko wtedy, gdy na pierwszym miejscu postawisz sobie korzyści potencjalnych klientów. Oferując darmową dostawę, choćby na specjalne okazje lub z kodem promocyjnym, a także darmowe zwroty, zyskasz sobie sympatię użytkowników i przekonasz ich do dokonania zakupu.

6. Szybkie zakupy – bez zakładania konta

Pamiętaj o tym, że w internecie liczy się czas. Potencjalny klient chce jak najszybciej zrobić zakupy, a na swojej drodze nie chce spotkać żadnych przeszkód. Dla użytkowników, którzy nie lubią zakładać kont na różnych serwisach istotna będzie możliwość zrobienia zakupów bez konieczności rejestracji. Można jedynie zachęcić użytkownika do założenia konta, oferując mu w zamian zniżkę na pierwsze zakupy, etc. Pozostawienie go bez możliwości wyboru może sprawić, że po prostu zrezygnuje z zakupów i przejdzie na taką stronę, gdzie zamówi produkt bez zbędnych formalności. To samo tyczy się sposobów płatności i wysyłki. Przy obecnej konkurencji właściciel sklepu musi być elastyczny i zaoferować płatność kartą, przelewem, a także płatność przy odbiorze.

Zaufani klienci = częste zakupy

Pamiętaj również o pielęgnowaniu relacji ze swoimi klientami. Skutecznym sposobem na zachęcenie ich do zakupów są promocje, o czym wie każdy sprzedawca. Duże sklepy internetowe oferują swoim klientom programy lojalnościowe, zniżki na specjalne okazje, konkursy i wyprzedaże. Wszystko to w połączeniu z optymalizacją sklepu internetowego i działaniami marketingowymi przyczyni się do tego, że ruch w Twoim sklepie online będzie większy, co bezpośrednio przełoży się na zyski.